De eerste serieuze beklimmingen. (dag 8)

Duitsland, Neresheim

Volgens routeboekje zou nu dus zwaarste etappe volgen van het 1e deel van de route. Daarom was deze ook maar 49 km. Eerst nog even over gisteravond want toen was er naast hotel ook nog een kleintje Ribs & Blues. (Voor oud collega's: feestje in Raalte elk jaar met Pinksteren). Hier dus in klein en zangeres had het koud want stond met jas aan en handen in zakken te zingen. Zelf maar een rode wijn genomen om warm te blijven en daarna op tijd bed in gedoken. Vanmorgen een stevig ontbijt gehad om er tegen te kunnen. Helaas miezerde het al en kreeg ik nauwelijks de tijd om de benen warm te draaien. Meteen al de eerste weggetjes die omhoog gingen. Vandaag langs het riviertje de Jagst en die zouden we volgen tot bijna de bron ervan. Stijgingen liepen op tot zo'n 7 % en dat voor paar kilometer lang. Veel schakelen dus en gewoon rustig doortrappen, werd je ook meteen beetje warm bij. Rond middzguur had in Elwangen bereikt, einde van de etappe en viel het allezins mee. Daar opzoek naar koffie en die gelukkig gevonden met broodjes. Besliten toch nog verder tegaan want volgende etappe zou veel minder zwaar zijn. Eerst gebeld met gasthof in Neresheim en die hadden kamer beschikbaar. Op dat moment was het weer droog maar dat zou het niet blijven. Lucht werd weer donkerder en regenjas moest aan. Rechts zag ik de toppen van de heuvels in de wolken verdwijnen. 1 daarvan zou ik nog omhoog moeten en dat was weer 6 a 7% gedurende 2,4 km. Daarna door de bossen van schwabische alp naar Neresheim waar Gasthof snel gevonden was. Blijkt deze pas om 17 uur open te zijn terwijl het pas 15.30 uur was. Eerst dus maar bakkie koffie gezocht. Tussendoor nog og oude stoomtrein zien vertrekken. Inmiddels in gasthof en goed gegeten (soep, schnitzel en 2x halve liter voor 16.80 euro valt best mee).
Vandaag onderweg was het wel beetje dierendag: kat midden op weg tijdens een afdaling, blaffende hond tegemoet, maar die zat nog aan ketting die net niet lang genoeg was, grote roofvogel vechtend met een valk, ree tussen de bomen die wegvlucht met ook jong er achteraan, hazen, eekhoorns en grote slakken op weg die ik net leven kon besparen. Oh ja: ondanks dat ik bril niet op had wegens regen, zag ik nog wel briefje van 5 euro op weg liggen die ik maar meegenomen heb. Zag niemand verder in de buurt)
Totaal vandaag 95 km en geheel staat teller nu op 876 km.

Zo Zo jij gaat voorspoedig, jammer dat ook jij het weer niet mee hebt, wij hier ook niet, de winterjassen blijven ook hier nog aan. Zo zie je maar weer het geld ligt voor het oprapen, als je er maar oog voor hebt!! Morgen een mooie dag gewenst, en wanneer je de zon ziet stuur hem ook effe naar Heeten!!!

Willemien 2016-05-16 21:29:39

ie bent en blieft een penningmeester. haha. goed bezig Willy. Je schrijft net zo boeiend als de tocht is. ga zo door!