Op naar Edinburgh

Verenigd Koninkrijk, Linlithgow

Het was vannacht eerste keer dat ik slecht geslapen heb. Reden: veel lawaai tot laat in de nacht. Auto 's die nog komen en gaan, hondje dat bij elk gerucht begint te keffen en andere honden ook beginnen, rond 2 uur veel geschreeuw van een vrouw die het schijnbaar met iemand aan de stok heeft. Kon er niet veel van verstaan. En bovendien was het nog bijzonder koud ook. Al met al niet zo best dus. Eigenaar hoefde gisteren ook alleen maar cash geld en verder geen enkele info. Was al beetje raar, moest later nog terugdenken aan een camping in Noorwegen😂. Maar genoeg daarover, op tijd opgestaan en de was was droog en powerbank weer opgeladen. De route ging verder vanaf het Wheel en nu langs het hoger gelegen kanaal. Mooi fietspad, alleen wel smal en bij tegenliggers of voetgangers met honden was het uitkijken. Ook bij de vele bruggetjes waar ik onderdoor moest en dan niet kunt zien of er van andere kant ook iemand aankomt. Verder gaat het kanaal door een lange tunnel van 800 meter waar ik gelopen heb. Te donker en smal om te fietsen. Door de hoogte verschillen hebben ze ook verschillende aquaducten moeten bouwen . Bij de langere daarvan moet je ook lopen. Zo fietsend kom je vanzelf in Edinburgh, bijna tot in centrum zou ik zeggen zonder dat je er veel van merkt. Alleen iets meer autolawaai. Hier moest ik op zoek naar de camping en dat valt niet direct mee in grote stad. Maar met Google Maps lukt dat wel. Ik sta nu op Mortonhall camping en blijf ook morgen hier om de stad te verkennen. De fiets staat netjes opgeborgen in een schuur want die worden hier nog wel eens gejat. Ga morgen wel met de bus die hier vertrekt.
Op de teller vandaag 65 km.

Tot morgen maar weer👍

👍

Jan 2022-05-30 08:02:31

Veel plezier in Edinburgh!