Dag toerist in Edinburgh

Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Vandaag eens niet op tijd alles opruimen en klaar maken voor volgende etappe, nee vandaag een dagje de toerist uithangen. Vlak Bij de camping vertrekt een buslijn naar centrum en dat is de makkelijkste manier daar te komen. Kaartje bij receptie verkrijgbaar. Om 8.30 vertrokken en ruim half uur later uitgestapt vlakbij Edinburgh Castle. Ik had gisteravond 2 dingen geregeld om te bekijken. Maar eerst eens beetje oriënteren waar alles beetje zit. Castle is duidelijk zichtbaar boven op de rots. Eerst maar naar Royal Botanic gardens gelopen, mooi park met allerlei soorten bomen en vaste planten. Hoe ze het doen weet ik niet maar alle planten lijken hier veel groter en mooier dan als je ze thuis ergens ziet. Vervolgens terug naar centrum waar ik om 13 uur rondleiding had door de Underground Vaults, oude gewelven onder de city. Jongedame vertelde hele verhalen hoe het er vroeger aan toeging en daarbij sneuvelden nogal de nodige levens of men werd er opgesloten in het donker. Kon niet altijd alles volgen en geheel viel mij dan ook iets tegen. Had verwacht meer te zien.
Daarna naar het Castle en dit van binnen en buiten bekeken. Er is van alles tentoongesteld uit de vorige eeuwen. Wel leuk om alles te zien. En van boven heb je mooi overzicht over de stad. Daarna nog verder rondgewandeld, met name de Royal Mile is druk gebied met allerlei pubs.
Kan wel zeggen dat zo'n dag net zo vermoeiend is als 100 km fietsen😂.
Aantal foto's zal ik toevoegen. Geen km op de teller vandaag. Wel was het goed weer terwijl er eigenlijk regen voorspeld was.

Mooie foto's en na een "rustdag" morgen maar weer in het ritme komen. Succes.💪👍🚲