Warum ist es am Rhein so schön? (dag 4)

Duitsland, Sankt Goar

Vandaag heb ik het beetje rustig aan gedaan. Had een overnachting geboekt in St. Goar en volgens de route is dat 75 km verder. Vanmorgen weer een prima ontbijt gehad en dat voor een prijs van 19 euro. Dat is voordeel van Vrienden op de fiets. Toch zei de eigenaar dat ze al aantal jaren hiervan lid zijn, maar er maar weinig bezoekers op af komen. Snap ik niet helemaal want kamer was stukken beter dan nacht ervoor in hotel. De route gaat vandaag verder kangs de rijn en weer is prima, niet veel zon maar lekkere temperatuur en beetje wind tegen. Rond middaguur bereik ik het Duitse Eck in Koblenz, bij velen wel bekend denk ik. komen de Rijn en Moezel samen en hebben de Duitsers een groot standbeeld geplaatst. Paar jaar geleden was ik hier ook maar was dit deel afgeschermd tijdens floriade. Nu dit verder beetje bekeken. Daarnz weer verder en bij Boppard zie je dan de wijngaarden verschijnen op de steile berghelling. Je snapt nog niet hoe ze hier later de druiven willen plukken. Rond 15 uur hadik St. Goar bereikt en de Loreley maar eens bekeken. Hier is de Rijn het smalst en volgens legende zijn er vele schippers afgeleid door een schone dame en daardoor met hun schip gestrand. ik ben geen schipper dus ben bang dat ik haar niet te zien krijg. Zo juist gegeten bij een weingut hier vlak naast de B&B en de rode wijn smaakte prima. Overnachting voor morgen is ook weer geregeld en gaan we verder naar Lorsch.
Vandaag totaal 78 km en geheel staat teller nu op 448 km.

Hoi Willy. Inderdaad een prachtig gebied waar je vandaag was. En de wijn smaakt daar idd lekker. Je neemt er nog maar een. En morgen weer veel succes. Groeten uit Heeten.