Vertrokken!

Nederland, IJmuiden

De reis is begonnen! Vanmorgen had ik al op tijd mijn fiets klaar staan en de tassen ingepakt. Met een stralende zon om half tien vertrokken op de fiets naar Deventer en daar vervolgens de trein gepakt naar Amsterdam. Wilde me eerst laten wegbrengen maar uiteindelijk besloten om maar met de trein dit stuk te overbruggen. Amsterdam centraal is altijd beetje chaotisch, zeker als de lift op perron buiten dienst is en ik met een bepakte fiets de trappen af moet. Meeste tassen er maar afgehaald en toen naar beneden. Vervolgens moet je door de poortjes en ook daar waren ze aan het werk waardoor de brede poortjes waar de fiets doorpast buiten gebruik zijn😢. Gelukkig was er behulpzame medewerker die hielp om mijn fiets erdoor te krijgen. Na deze obstakels opgestapt en langs het Noordzeekanaal op weg naar IJmuiden. De zon was inmiddels verdwenen en af en toe miezerde het zelfs een beetje waardoor het een stuk frisser was.
Iets na 14 uur gearriveerd bij de vertrekterminal en kwam ik al in gesprek met andere fietser die ook met de boot mee ging. Hij kwam uit Apeldoorn en had hele stuk op de fiets gedaan. Inchecken en daarna mochten ik al vrij snel aan boord. De hut ziet er prima uit en ik verwacht hier zonder problemen goed te kunnen slapen. Omgekleed en daarna de boot beetje verkend. Om 17.30 uur vertrok de boot op weg naar zee. Bij het eten kwam ik Hans uit Apeldoorn weer tegen en hebben we samen gezeten. Het is zijn eerste langere fietstocht en wil met name kijken of dat wat voor hem is. Misschien kom ik hem onderweg wel keer weer tegen. Later nog wat gedronken en op tijd naar bed.
Als alles goed gaat ben ik morgenvroeg rond 9 uur in Newcastle en kan de verdere fietstocht beginnen.