Toeristisch dagje vandaag (dag 28)

Italië, Marta

Vandaag een toeristisch dagje van gemaakt. Afstand was makkelijk te doen, meer afdalen dan klimmen en ik kwam door een paar interessante dorpjes. Ontbijt vanmorgen was minste dat ik heb meegemaakt: kop koffie, glas vruchtensap en schaaltje met 2 plak cake en nog 3 stukjes andere zoete koek. Dat was het dan. En aangezien mevrouw ook geen woord Engels sprak, maar niet verder gevraagd. Na flinke onweersbui gisteravond was het vanmorven weer prachtig weer, meest zon met hier en daar wolkje. Het dorpje Sorano werd snel zichtbaar, eerst zie je het boven je liggen, maar na klimmetje rij je het binnen. Prachtig om te zien hoe dit vroeger gebouwd is, meest uit tufsteen. Het is zondag maar winkeltjes als bakker en slager zijn zeker open. Bord Panini wijst naar achter een kleine woning waar je een bakkerij in loopt, hitte van oven komt je tegemoet en bakkertje heeft inderdaad panini's, net gebakken en zijn nog warm. Moet je vergelijken dat Bastiaan Bosgoed op zondagmorgen broodjes verkoopt in zijn bakkerij. Ook verder dorpje is mooi om even binnen te lopen ( zie paar foto's). Op bankje eerst maar paar broodjes opgegeten. Dan verder via S. Quirico, weer zo'n dorpje waar op pleintje de mannetjes verhalen uitwisselen. Dan volgt er een lange afdaling met aantal gevaarlijke S- bochten en de motorrijders die weer volop aanwezig zijn balen dat er zo'n fietser voorgaat waardoor ze niet voluit door de bocht kunnen. Na de afdaling bereiken we het Lago di Bolsena, het grootste kratermeer van Europa. Ook daar weer rustpauze gehouden en wat gegeten. Vervolgens fiets je half rond het meer tot het plaatsje Marta waar ik overnachting heb in een B&B, waar ook 2 duitse fietsers uit Munchen overnachten. Hier is het nog prachtig weer, terwijl je aan de overkant waar ik vandaan kom een zware onweersbui voorbij ziet trekken. Blij dat ik op tijd over ben.
51 Km vandaag en nog maar 2 dagen te gaan. Begin me steeds meer te beseffen dat ik het bijna gehaald heb en we over een week weer thuis zullen zijn!

Fijn dat je gaat beseffen hoe goed je bezig bent. Nog even te gaan. We hebben hier ook een stralende familie dag gehad. Prachtige gezellige zomerdag. Doe nog even goed je best. Dan hopen dat Ria je terug zal kennen. Zo bruin en vast wat kilo's minder misschien moet je je wel voorstellen 😜tot horens..

Willemien 2016-06-05 19:10:26

Heeeeee Willy, Geweldig hoe jij fietst en de beloning in Rome zal mooi zijn! Ik ben inmiddels ook op pad maar niet op de fiets maar bijna met de camper. Mooie laatste fietsdagen en rijdt al die motoren er maar uit!! Groeten Frits