Weer flinke afstand afgelegd richting Holland

Duitsland, Petershagen

De laatste loodjes wegen het zwaarst zeggen ze wel eens, maar dat is niet altijd van toepassing. Vandaag ging het weer prima en ben ik weer behoorlijk opgeschoten. Was al weer op tijd op, want omdat het hier eerder donker wordt en gisteravond koud werd, op tijd de slaapzak ingedoken. Dan ben je op tijd wakker en dan maar eruit. Het was nog steeds koud, maar wel droog en alles dus ook droog kunnen inpakken. Na paar broodjes en halve liter yoghurt weer op pad en ik had afstand ingeschat dat ik tot Minden zou kunnen komen. Route ging over de Lunenborgerheide en daarna vele lange rechte wegen waar wel redelijk fietspad naast lag. Alleen wind werkte af en toe wat tegen en de zon wilde nog maar niet komen. Paar keer weer gestopt voor koffie en gebak erbij want de calorieën moeten toch aangevuld worden. Ben nog niet bang dat ik te dik wordt, eerder tegenovergestelde. Zal zien wat verlies is aan kilo's als ik thuis ben. Minden heb ik niet helemaal gehaald, zit nu ongeveer 10 km daarvoor in Petershagen op een camping aan de Weser. Wel redelijk goed, alleen geen wifi en alles ver uit elkaar. Moet fiets meenemen als je naar toiletgebouw moet. Gelukkig staan hier ook struiken. Totaal weer 147 gefietst vandaag. Morgen proberen aan de grens met Nederland te komen. Weer zal beter worden zeggen ze hier en dat hoop ik dan maar. Kan de jas eindelijk weer keer uit tijdens fietsen.

Je afstanden worden weer langer. Verlang je naar het thuisfront. Lekker eigen bed enz enz.

Mariska 2018-06-25 22:13:35

Als je zo door fiets ben je met 2 dagen weer thuis, bijna weer bekend fietsterrein. Nu alleen nog naar het westen fietsen, vanaf Mettingen ken je het wel, ga zo door.

Edwin 2018-06-25 22:52:00

Hij mist de buren en de Johannalaan en het thuisfront en waarschijnlijk zijn eigen bed daarom maar met snelle tred naar huis