Salzburg, de stad van Mozart.

Duitsland, Chieming

Pinksteren vandaag, al weer goed geslapen. Jeugd hield zich rustig, heb niets gehoord. De zon was er weer dus alles droog ingepakt. Rond 8 uur op de fiets en het eerste deel ging vrij makkelijk. Veelal fietspaden door de bos, mooie omgeving. Dichterbij Salzburg werd het even wat moeilijker de route te volgen dus maar zo richting de stad en centrum gefietst. Zondag dus geen winkels open, wel shop bij tankstation. Daar drinken gekocht en broodje en jawel: ze hebben ook autokaart van Duitsland. Die ook gekocht om verdere route te bepalen. Salzburg heeft mooi oud centrum waar volop toeristen zijn. Uiteraard geboortehuis van Mozart ook gezien. En de Dom binnen bekeken, beetje cultuur opdoen. Daarna gekeken welke kant ik op zou moeten. Eerst stuk langs rivier en dan richting de Chiemsee. Een andere fietser bevestigde dat ik goede richting op ging. Ging wel heel stuk langs grotere weg, maar ja, binnen weggetjes staan niet op deze kaart. Rond 17.30 was ik bij de Chiemsee en daar camping Seehausl opgezocht. Vrij druk maar voor tent was nog plek. Stikt hier wel weer van de muggen😡. Komt van het water natuurlijk.
Weer 110 km toegevoegd aan totaal. Morgen richting München, moet nog even kijken of ik daar doorheen ga of omheen.

Tjee wat ga jij snel...je schiet al aardig op. Wij hebben vandaag hier de kunstroute gefietst. Was gezellig. Maar dat is veel te druk voor jou. Succes morgen!!

Willemien 2019-06-09 21:45:11

Op naar München Willy Succes!

Andre Kruiper 2019-06-09 23:16:42

Alweer bijna in Duitsland, dat gaat snel, nog even vol houden en voor je het weet ben je ook alweer thuis, veel plezier nog die laatste kleine 1000 km

Edwin 2019-06-09 23:17:38

Hé Willy, ondanks de tegenslagen houd je de moed er wel in lezen we. En je fietst inderdaad weer door een prachtige omgeving. Nog even en je zit hier al weer aan het bier. Succes maar weer en veel plezier.

Marcel en Cisca 2019-06-10 19:50:33

Gaat lekker Willy, beter dan bij ons :-) routes zijn best pittig hier soms ontkom je er niet aan om te lopen. Nog even en je bent weer thuis.