An Bang beach

Vietnam, Hội An

Op onze laatste dag in Hội An is het droog. Sterker nog: de zon breekt voorzichtig door. Later wordt het weer wat bewolkter, maar de regen keert niet terug. Na het ontbijt maken we daarom een wandeling vanuit het hotel naar An Bang beach , door de rijstvelden ("paddy fields") rondom Hội An. Het is op zich een prettige wandeling, maar zoals overal zijn er altijd veel scootertjes dus het blijft een beetje oppassen geblazen. Zo'n wandeling door de rijstvelden is overigens net alsof je in Nederland door de polders loopt, maar ja, dan dus met rijstvelden in plaats van weides. Het strand zelf valt ook wel wat tegen. Natuurlijk, het is er de tijd van het jaar niet voor, en zwemmen waren we sowieso niet van plan.

Na terugkomst doen we het rustig aan (surprise), en ik neem een massage in het hotel. De beste tot nu toe. Echt heerlijk. Ook het avondeten gebruiken we in het hotel.

Morgen trekken we door naar onze laatste stop: Ho Chi Minh City. Time to go.

Wat een andere wereld.

Els 2023-12-26 09:14:42

Opnieuw een mooi en heerlijk leesbaar verslag. Geniet ze samen van al het moois in deze wereld…

Alfred 2023-12-26 11:48:57

En hier zijn op het moment de weilanden net rijstvelden …

Vincent 2023-12-26 12:42:38

@Els: dat is het, heel fijn, voor de verandering! @Alfred: doen we, en jij ook krijg ik de indruk :-) @Vincent: ik las het ja, denk wel dat de temperatuur hier ook wat aangenamer is....

nico-plat 2023-12-26 13:18:50

Ziet er inderdaad als een Nederlandse omgeving uit. BehLve heel veel regen regeerde hier het Corona spook weer Veel plezier nog