Olmo

Italië, Pontassieve

Ook vandaag weer een dikke 25 kilometer en ongeveer 1000 meter hoogteverschil. We doen er ongeveer 6,5 uur over. Het is tot nu toe elke dag langer en zwaarder dan gedacht. Maar zeker de laatste twee dagen is de omgeving ontzettend mooi en fysiek is het goed te doen, na wat gewenning weer. Toch ook fijn om te merken.

Onderweg kom je telkens dezelfde mensen tegen. Soms halen ze jou in en soms andersom. Soms maak je een praatje en soms groet je elkaar alleen. Gisteravond zijn we (spontaan) wezen eten met een Duits koppel en dat was erg gezellig. Vandaag kwamen we ze ook weer tegen maar daarna verloren we ze weer uit het oog.

We verblijven vandaag in “Agriturismo le Fonti” (https://www.agriturismolefonti.it/ ), en de eerste indrukken zijn goed. Hele fijne kamer. Een uiterst aangename eigenaar die ons in de middag omdat we wat hongerig zijn een fijne schotel van lokale worsten en kazen voorschotelt (om verwarring te voorkomen: gewoon tegen betaling hoor :-). Ik had het meen ik al eerder geschreven maar het eten valt ons tot nu toe wat tegen in deze streek: nogal boers en weinig keuze als je niet van vlees houdt. En laten we eerlijk zijn: een Bolognesesaus kan echt heerlijk zijn maar echt ern fijnzinnige maaltijd is het natuurlijk niet. Het avondeten is hier qua opzet niet anders maar heeft wel een hele goede kwaliteit.

Petje af voor al die kilometers.En weer mooie foto’s.

Els 2023-04-20 23:22:40

Leuk o m ook een avond met een ander stel op te trekken. Veel plezier nog