Op weg naar Florence

Nederland, Rotterdam

Op de eerste dag van onze hikingtrip vertrekken we naar Florence. Experiment deze keer: het uitproberen van diverse soorten energierepen. Ik heb een flink assortiment aangeschaft. Handig (hoop ik), want tijdens het grootste deel van de dagelijkse tochten zullen we naar verwachting weinig etablissementen tegenkomen onderweg.

Op Schiphol natuurlijk eerst wat sushi gegeten en een glaasje Chablis om het mee weg te spoelen :-) De reis naar Florence verloopt voorspoedig. KLM-vlucht, meestal gemakkelijk en probleemloos, deze keer ook. Ik heb wel een lichte een verkoudheid of iets dergelijks opgelopen, en dat merk ik tijdens de vlucht: vooral het dalen. Ik hoop dat ik daar de komende dagen weinig last van ga krijgen.

In Florence hebben we niet gekozen voor een romantisch hotel in het romantische centrum, maar voor een groot anoniem hotel nabij het vliegveld: het Nilhotel. En dat blijkt een prima keuze. De stijl roept vragen op: is het meer een soort goedkoop Italiaans design maar dan uit de jaren '70? Of is het toch meer iets oostblokachtigs... Hoe dan ook: ik vind het mooi. Het personeel is daarnaast buitengewoon vriendelijk, het diner in het restaurant ronduit goed, en ook het ontbijt de volgende dag bevalt goed... En we slapen perfect. Ik ben tevreden.

Nog heel veel wandelplezier.xx

els overbeeke 2018-04-01 23:09:28

We reizen in gedachten mee! veel plezier en post maar lekker veel verhalen en foto's!

Leo Plat 2018-04-02 08:48:50

Een goed begin 😊👍👍👍

Joke 2018-04-02 09:27:00

Leuk om je te volgen! Veel plezier en een fijne reis.

Marian 2018-04-02 10:02:45

Veel plezier en geniet van al het moois onderweg!