Iberostar Heritage Grand Mencey

Spanje, Santa Cruz

Na het bezoek aan de botanische tuin rijden we door naar Santa Cruz. We brengen het tweede deel van ons verblijf hier door in Hotel Iberostar Heritage Grand Mencey (https://www.hotelgrandmencey.com/ ). Twee jaar geleden waren we hier ook en het beviel ons toen goed. Het is een prachtig hotel in een koloniale stijl. De kamers zijn wel beduidend kleiner dan in ons vorige verblijf, dus dat is even wennen weer. En het is er drukker en rumoeriger. Maar verder is alles als vanouds.

De dag erna maken we een stadswandeling door Santa Cruz. Direct naast het hotel ligt een prachtig stadspark: Parque García Sanabria. Niet alle delen van de stad zijn even mooi, maar het oude historische centrum is dat wel. Erg aangenaam. Net als de temperatuur overigens op het eiland: meestal zo rond de 22 graden. We hebben het nog niet kouder gehad dan dat, wel soms wat bewolking. Aan het einde van de middag breng ik wat tijd door in het zwembad.

’s Avonds maken we een inschattingsfoutje. Het is kerstavond en het hotel serveert een kerstdiner á 120 euro de man exclusief drankjes. Dat vinden we wat te gortig; we weten dat het restaurant hier goed is maar niet zó goed. Maar als we rond zeven uur de stad inlopen om ergens op de bonnefooi een hapje te eten komen we bedrogen uit. Alle restaurants zijn gesloten, of zijn afgehuurd voor privé-kerstetentjes. Zelfs Mac Donalds heeft de deuren gesloten. Kerstavond in Spanje is belangrijker dan je zou vermoeden. Eenmaal terug in het hotel doen we het met de roomservice, en dat is ook prima (en wel zo goedkoop!).

Lijkt me ook een fijn hotel,en weer prachtige foto's.Ook voor ons weer genieten.xx

els overbeeke 2019-12-27 12:29:29

Geweldig weer jongens , ik geniet weer mee.

Marianne Kuis 2019-12-27 12:38:09

Dank je wel voor het vaasje met rode kerstster en rode bessen.