Kestert

Duitsland, Kestert

In Kestert is niets maar dan ook werkelijk helemaal niets te doen. Er is geen winkel, geen bezienswaardigheid, geen koffietentje of wat dan ook. Ja, er is een kerk (met bijbehorend kerkhof) natuurlijk, en een hotel: Hotel Krone, en daar verblijven wij.

We arriveren er vroeg, en dat komt omdat de tocht van vandaag kort is. We zijn daarom ook later vertrokken vanuit Kamp Bornhofen en dat merk je gelijk: een wandeldag hier begint meestal met een stijle klim en als het dan al wat warmer is dan is dat toch zwaarder dan vroeg in de ochtend. Toch gaat het ons gemakkelijk af, het lichaam raakt ook weer snel gewend aan dat klimmen en dalen. Eenmaal boven op de berg verschijnen er wolken en wordt het gelijk een stuk koeler. De rest van de etappe verloopt zonder noemenswaardige inspanning.

De vergelijking met onze wandeltocht in Italië een kleine twee maanden geleden dringt zich op. De natuur hier is hier zeker even mooi als daar. En veel bosrijker (prettig). Het ontbijt hier is (veel) beter dan Italië, en het diner vergelijkbaar; voor niet-vleeseters is het overigens zowel hier als daar afzien, zeg maar gerust: niet te doen. Duitsland scoort een plus als het om waakhonden gaat, of beter gezegd de afwezigheid ervan. In Italië tref je ze bij vrijwel ieder huis dat je onderweg tegen komt aan, en hier nergens. Scheelt een hoop wandelstress. Italië scoort dan wel weer beter met minimarktjes (voor wat basisboodschappen) en restaurantjes en cafés in kleine dorpjes onderweg. Hier is dat allemaal heel karig, helaas.

De kwaliteit van het hotel weerspiegelt de prijs. Maar onze kamer heeft een balkon.
Ik kijk vanaf dat balkon uit over de Rijn, onder het genot van een heerlijk glaasje Rijnwijn (laat’ie fijn zijn drink Rijnwijn).

Rond 18:00 arriveert een bus vol toeristen die zich zonder eerst in te checken direct op het buffet storten. Schlagermusik wordt ingezet die tot op dit moment (22:00 omgeveer) doordringt tot alle kamers van het hotel.

Mooie foto’s weer Nico.Maar hopen dat het niet te laat herrie blijft.

Els 2023-06-06 22:09:02

@Els: ik had het nog niet gepost of de muziek stopte. Het is hier nu doodstil, op de langsrijdende goederentreinen na 😀

nico-plat 2023-06-06 22:12:43

Goed te horen dat de muziek gestopt is. Welterusten voor straks en morgen een goede wandeldag gewenst.

Gijs en Erna 2023-06-06 22:17:55

Zo’n bus vol toeristen kan je vergelijken met een zwerm sprinkhanen alles weg voordat je het weet. Hopelijk wordt het vandaag een fijne dag zonder muziek😂