El Esparragal

Spanje, Mijas

De dagen rijgen zich aaneen hier. Ik werk weer wat meer en wissel dat af met zoveel mogelijk buiten zijn, in de zon, wandelen, de zee in. Ja: dat kan nog steeds, en hoewel het langzaamaan wat kouder wordt aan het strand lijkt het zwemmen in de zee alleen maar fijner te worden. Vandaag, 26 november, gewoon weer een duik genomen.

Verder hebben we een wandeling ten westen van Fuengirola gemaakt. We liepen door een voor ons nieuw gedeelte van de stad. Niet persé heel mooi, best druk eigenlijk. De hondenpoep begint op te vallen, daar waar je aan de Costa Blanca iedereen die een hond had, en dat vrijwel iedereen, zo leek het, keurig netjes een zakje voor de poep bij zich had, zo lijkt dat hier niet het geval te zijn. Gevolg: overal poep op straat. Ik las vandaag een blog van iemand uit 2018 over Fuengirola, en die persoon schreef dat de stad zo schoon was. Mijn ervaring is anders.

Eenmaal buiten de stad is het stiller en kunnen we wat door de natuur (sort of) wandelen. Dat is dan wel weer fijn natuurlijk. Zo'n 18 kilometer gelopen alles bij elkaar. Voldaan gevoel, en het einde van de middag, nagenietend van de zon, doorgebracht op het balkon.

In de supermarkt ontdek ik een heerlijke lekkernij: de "Tarta Loca" (https://malagagastronomyguide.com/en/torta-loca/ ).

Wat zijn de bomen op foto 1 nog mooi groen. Jullie zien er goed uit.!

Els 2022-11-26 18:51:04

Mooi verhaal. Boven Mijas ligt een prachtige golfbaan. Met de auto te bereiken na wat onstakels😂 Ik ga voor dat lekkere toetje Gr. Ank