Kempt Tower

Jersey, Saint Ouen

We hebben een wandeling uitgezocht in het westen van het eiland, met als start Kempt Tower (https://www.jerseyheritage.org/holiday/kempt-tower ). De busrit er heen is langer dan we dachten: we moeten overstappen en de route volgt bijna de gehele kustlijn. Bovendien is het druk op de weg. En vandaag voor het eerst geen zon, dat is ook jammer maar over de hele week gezien hebben we natuurlijk erg veel geluk gehad: nooit regen, meestal een lekker zonnetje, en niet te warm. Kortom: ideaal wandelweer.

De wandeling vandaag is iets minder interessant, en redelijk kort, maar toch fijn om ook dit deel van het eiland te zien. Jersey is al met al heel goed bevallen: het is er relaxed, overzichtelijk, en vooral heel mooi. Een perfect wandel- en fietseiland, hoewel je er op de fiets snel doorheen bent vermoed ik. In ieder geval gaan we graag terugkomen, en dan zeker ook nog de andere kanaaleilanden bezoeken (Guernsey, Sark).

Busrit terug is weer lang, dat komt deze keer mede door het drukke verkeer. We lunchen in de stad, relaxen vervolgens in het hotel, waar ik voor de laatste keer deze vakantie de Spa in duik.

’s Avonds dineren we in restaurant restaurant Samphire (https://www.samphire.je/ ), waar we gisteren ook al lunchten. En dat is heerlijk, we worden vriendelijk ontvangen en het eten is erg goed, echt een aanrader. Eigenlijk is dit de eerste keer (op de lunch van gisteren na) dat we hier goed kunnen eten! Nou ja de Sunday Roast van afgelopen zondag was ook prima, en de fish and chips van een paar dagen geleden ook, maar het blijft toch voornamelijk veel vette dingen en weinig groente. Het gebrek aan variatie wordt na een week wel wat vervelend.

Maar vandaag was het eten goed. We eindigen het diner met een goed glas port uit 1985, en na afloop relaxen we de rest van de avond in het hotel.

Was weer een mooie vakantie.Op naar de volgende.Zo fijn dat wij ook al die plekken kunnen zien.Echt genieten.x