Little Oasis

Vietnam, Hội An

In de stromende regen vertrekken we vanuit Hué. Toch wel met een beetje pijn in het hart afscheid nemend van de het geweldige hotel waar we verbleven. Ondanks de regen blijken er toch nog voldoende bezienswaardigheden onderweg te zijn om te stoppen, vindt de chauffeur (nee, dank u, het regent, en ook al had het niet geregend: geen trek in) en ook bij aankomst in Hoi An vraagt de chauffeur nogmaals of we toch nog niet eerst wat willen gaan shoppen of sight-seeën. "Wat denkt U zelf: we hebben net drie uur in een auto gezeten, rij maar lekker gewoon naar het hotel".

Dat hotel is in dit geval Little Oasis Hoi An , een prachtig, redelijk kleinschalig maar niet té klein, hotel net buiten het centrum van Hoi An, waardoor de buurt relatief rustig is, dus dat is best fijn. Natuurlijk een spa, zwembad en gym. Supervriendelijk en behulpzaam persoon, en een echt goed restaurant. Het personeel is hier opgeleid om met alle gasten een (uitgebreid) praatje te maken, met name tijdens het eten. Dat is natuurlijk best leuk en attent, maar als het voor de derde keer gebeurt begint het toch wat te irriteren.

En de regen regent maar door. Een van de dinerpraatjes, en wat onderzoek naderhand, levert op dat we hier te maken hebben met de aftermath van tropische storm Jelawat die sinds 17 december over de Filipijnen raast. Komende maandag zal het hier weer droog zijn.

Ziet er goed uit allemaal!

Els 2023-12-24 12:58:13

Ziet er goed uit. Gelukkig morgen weer droog! Ze zijn wel erg gedienstig hee, pfft.

Lizzy 2023-12-24 13:16:25

@Lizzy: dat zijn ze inderdaad. Resistance Is Futile (Borg, Star Trek).