Emeralda Resort Ninh Binh

Vietnam, Sa Pa

Het is best wel een eindje van Sa Pa naar Ninh Binh, onze volgende stop. Veel van de reisopties ((slaap)trein, (slaap)bus, ja: er zijn ook slaapbussen) kosten flink wat tijd, en veel mensen maken dan ook weer eerst een tussenstop in Hanoi. Dat doen wij niet, we kiezen voor vervoer per privéauto (SUV in dit geval) met chauffeur, geschatte reistijd 7-8 uur. Dat kost natuurlijk wel wat (voor de statistieken: €190 in dit geval) maar je krijgt er een hoop gemak voor terug. Dat is het ons wel waard. De chauffeur spreekt gelukkig geen Engels, dus dat scheelt een hoop gepraat onderweg, toch lukt het ons toch na enige tijd hem te bewegen zijn schier eindeloze playlist met "Diva muziek" (Céline Dion, Beyoncé, Whitney Houston, etc.) af te zetten. Bovendien kart hij er lekker van tussen. We vertrekken om 7:15 uur uit Sa Pa en arriveren rond 12:45 in Ninh Binh, of iets daarbuiten althans: dat was dus bijna 5,5 uur, in plaats van de geprognotiseerde 7-8 uur. Kijk, dat scheelt, lekker hoor. Zo'n tijd in een auto zitten is toch maar niks.

We verblijven in het "Emeralda Resort Ninh Binh" (http://www.emeraldaresort.com/ ), wat een verlaten indruk maakt. Heerlijk, de rust die er heerst is voor de verandering ook wel eens prettig. Het resort heeft een beetje de opzet van een "compound", een omheind complex waarbij het eigenlijk niet de bedoeling is dat je je erbuiten begeeft, tenzij voor een excursie of iets dergelijks. Nu is er direct buiten het resort ook weinig te zoeken in dit geval, omdat het nogal een eindje buiten de stad ligt, dus dat maakt dat sowieso al minder aantrekkelijk. Maar je hoeft er ook niet af want je hebt er alles wat je nodig hebt: een goed restaurant, je kunt wat basisspullen kopen etc. Dus we laten het ons welgevallen, en de relaxmodus bereikt een hoogtepunt.

Overigens een flink stuk warmer hier zo wat meer naar het zuiden: zoel kan ik het niet langer noemen.

Vidlet: https://youtu.be/erls0uRa2qg

Wat een avontuur Prachtige foto's, Zeker die van jullie twee met je rare hoedje, heel gelukkig samen, alle goeds voor jullie, en lekker genieten

Marianne Kuis 2023-12-14 10:38:19

Wat een mooie foto(19) van Michel.

Anne 2023-12-14 11:08:33

Wat een mooie tuin lijkt me heerlijk daar.Jullie jolige hoeden ha ha..

Els 2023-12-14 11:13:09

Ziet er inderdaad goed uit om te relaxen! Hoe lang blijven jullie hier?

Lizzy 2023-12-14 12:23:17

hahaha

Leo 2023-12-14 12:30:02

@Lizzy: drie nachten in totaal, morgen trekken we weer door.

nico-plat 2023-12-14 12:51:12

Ik ben stik jaloers. Prachtige foto’s