Hacienda del Conde

Spanje, Buenavista del Norte

Na een prettige heenvlucht vanaf Rotterdam The Hague Airport (ik noem het gewoon nog steeds Zestienhoven) zijn we aangekomen in het prachtige resort "Hacienda del Conde" (https://www.melia.com/en/hotels/spain/tenerife/melia-hacienda-del-conde/index.htm ), gelegen in het Noordwesten van Tenerife, en op toch nog meer dan een uur rijden van het vliegveld. Dat heb ik onderschat: veel snelwegen zijn hier niet en het laatste stuk door de bergen vergt concentratie bij het rijden. We hebben voor deze locatie gekozen omdat we er nog nooit zijn geweest en er meerdere mooie wandellocaties in de buurt zijn. Beetje afgelegen is het wel, is mijn eerste indruk.

Het resort is prachtig! Werkelijk prachtig. Het is een "adults only" resort, en dat merk je direct: enorm rustig. We hebben gekozen voor een zgn. "Level" kamer: extra groot en je kunt gebruik maken van allerlei extra voorzieningen, zoals toegang tot de Level-lounge, de spa, á la cart ontbijten (we hebben best een hekel aan buffetten), en zo nog wat dingen. Het kost wat extra natuurlijk, maar nog niet eens zo heel gek veel meer. OK, het is best wel luxueus.

Ik ben best moe. De laatste anderhalve maand zijn erg intensief voor me geweest, qua werk. Ik kan merken dat ik aan wat ontspanning toe ben. Tijd ook voor nieuwe ideeën. De start hier is goed. Heerlijk geslapen de eerste nacht, ik neem mijn rust.

Lekker veel kerststerren in en buiten het hotel.

Anne 2019-12-20 07:24:27

Wat een luxe.! Lekker je accu opladen Nico.Geniet samen.xx

els overbeeke 2019-12-20 09:22:56

Veel plezier daar! Int nw jaar snel weer ns afspreken! X

Daan 2019-12-20 11:07:49

Ohlala, ziet er goed uit jongens, heerlijk.. Mooi hotel , hopelijk lekker eten, met zo'n sjiek overloop zwembad en een strakblauwe lucht, ,wat wil een mens nog meer! Hier grijs, regen en 12 graden.beetje jaloers, dat wel 😜😘 xxx je zus