Salobre

Nederland, Rotterdam

Vandaag vertrekken we voor de kerstvakantie naar Gran Canaria, om vooral lekker te wandelen en van de zon te genieten. Weer lekker fris worden voor het komende jaar! We hebben een vlucht met Transavia aan het begin van de middag: dat is prettig want je hoeft niet zo extreem vroeg op te staan en je komt ook niet zo heel vroeg daar aan, zodat je direct je hotelkamer in kunt en niet eerst nog een paar uur moet wachten voordat ze die gereed hebben gemaakt na het verblijf van de vorige gasten.

Onze huurauto is deze keer een stoere Hyundai Tucson SUV, een auto waarin ik na er een kleine week in te hebben gereden me heel goed thuis zou kunnen voelen.

Ik schrijf dit dus ook al een aantal dagen later dan de 20e, want over zo’n eerste dag valt misschien niet zo heel veel te vertellen verder, maar het is ook wel een mooi moment om iets over het hotel te vertellen. We verblijven in het Salobre Hotel Resort & Serenity, in de buurt van Maspalomas. De eerste indruk is goed, en na een aantal dagen begint het ons steeds beter te bevallen. Het is mooi, modern gestyled, en heeft ruime kamers, en veel voorzieningen. Voor de golfliefhebbers (dat zijn wij niet, overigens) is er een golfbaan vlak in de buurt. Diverse zwembaden, en het personeel is supervriendelijk en behulpzaam. En het allerbelangrijkste: het is extreem rustig. Op het serene af, bijna. Met uitzondering van de aquagym die zich een keer per week in het zwembad voor ons balkon voltrekt. Er zijn drie restaurants: een buffetrestaurant (Sense), een middenklasse restaurant (S-Café) en een top-end restaurant (Sidecar). We verblijven hier op basis van halfpension dus in Sense kunnen we “gratis” eten, bij de andere twee krijgen we een fikse korting van 50%. De ligging van het restaurant is een voordeel en nadeel tegelijk: vrij geïsoleerd iets in de heuvels boven Maspalomas, daardoor rustig, maar als je eens wat anders wilt eten dan moet je wel naar Maspalomas toe. Toch weer een kwartiertje in de auto, al met al. Maar eindoordeel vooralsnog: top!

Wat een fijne plek.

els overbeeke. 2018-12-26 14:45:29

Mega hotel zeg. Ziet er prachtig uit!

Joke 2018-12-26 17:05:16

Lekker hoor! ben helemaaaaaal niet jaloers hoor :)

Leo 2018-12-26 17:19:25

Geheel fijn daar. Heeeeerlijk.