Van Igueste naar Las Casillas

Spanje, Igueste de San Andrés

Vandaag doen we wandeling nr. 57 uit de wandelgids. Het betreft een flinke bergwandeling door het Anaga-gebergte (https://nl.wikipedia.org/wiki/MacizodeAnaga) van ongeveer zes uur. Lang, maar de beschrijving van de tocht is veelbelovend, dus waarom niet. Het eerste stuk, tot aan Playa de Antequera is redelijk te doen, hoewel het met een stevige klim begint. Ook de afdaling via een barranco (kloof in een vulkanisch gebied) is mooi, maar eerlijk gezegd zijn die barranco's nasty mother fuckers (excusez le mot): veel klauteren vaak, er is zelden een goed zichtbaar pad, soms heb je de neiging om je via de stenen in het diepst van de barranco naar benedelen te bewegen maar dat is maar zelden de bedoeling. En als je het doet is het ook geen goed idee. Best vermoeiend, al met al. Het zwarte strand van de Playa de Antequera is echter zeer de moeite waard. We rusten er wat uit, eten er wat, en gaan weer door.

Het tweede deel van de tocht is zeer zwaar (te zwaar, achteraf gezien). Voor mij dan, Michel gaat het beter af. Bij het eerste deel van de tocht moesten we 450 meter hoogteverschil overwinnen, nu is dat 550 meter. Da's toch flink, alles bij elkaar. Het valt me zwaar, in combinatie met de warme zon, wellicht toch wat te weinig drinken, en een niet optimale conditie (ook geen slechte conditie, overigens) kost het behoorlijk wat tijd om de top te bereiken. Ik spring in ieder geval niet als een berggeit naar boven :-) Maar het lukt, en naar beneden gaan ook. Bij de tocht omhoog heb ik helaas weinig van de omgeving kunnen genieten maar omlaag terug het dal in gaat dat een stuk beter.

De terugslag komt 's avonds, ik voel me niet lekker, rillerig, behoorlijk moe, en doe het daarom rustig aan. Niet uit eten maar room service in het hotel, en daar knap ik behoorlijk van op. Heerlijke gazpacho gegeten: daar moet ik toch eens verder naar kijken want is erg lekker.

Michel is begonnen in "Weg met Eddy Bellegueule" van Eduard Louis.

Prachtige foto's, en een hele prestatie weer!

Leo 2017-12-28 22:51:16

Knap hoor en mooie foto's !!

Els Overbeeke. 2017-12-29 09:38:54

Hou vol Nico!! You can do iT! ;-)