De promenade bij het strand van Telde

Spanje, Telde

De oostkust van Gran Canaria is niet het mooiste deel van het eiland. Er zijn hier ook best veel industriële/commerciële gebouwen te vinden, waaronder de plaatselijke Ikea. Ook de stranden hier zijn niet altijd de meest aantrekkelijke. Maar de zee is goed voor surfen. Het bestuur van het plaatsje Telde heeft de aantrekkingskracht van de stranden proberen te vergroten door de aanleg van een vier kilometer lange promenade, en die maakt het wandelen daar erg aangenaam. We beginnen bij Playa Las Salinetas en eindigen bij Playa La Garita. Daar nemen we een taxi terug naar het beginpunt, waar onze auto staat.

De zon is ook weer terug – gelukkig – na twee dagen van afwezigheid en zelfs wat regen. Ik breng een groot deel van de namiddag lezend op ons balkon door.

Eten doen we voor de tweede achtereenvolgende dag in restaurant Bentayga (https://www.minube.com/rincon/restaurante-bentayga-a603121 ), wat zich direct tegenover het hotel bevindt, waar het eten goed en niet duur is, het personeel bijzonder vriendelijk is, en het niet druk maar altijd wel druk genoeg is.

Lekker genieten daar.

els 2022-01-19 10:54:38

Heerlijk genieten, ook lekker zonnen Nico. Fijne dagen nog.