Pieve Santa Stefano - Sansepolcro

Italië, Pieve Santo Stefano

We staan vroeg op want het wordt een lange etappe, iets van 25 kilometer. Het ontbijt is goed, erg goed zelfs. Dat helpt. We nemen wat te eten mee voor onderweg. Het weer is prima: het belooft een zonnige dag te worden. Het eerste stuk is flink omhoog. Ik ben inmiddels best wel wat gewend maar ik merk het toch aan mijn benen. Maar na een klein uur stijgen wordt het vlakker, en we dalen zelfs wat. Daarna is het gemakkelijker, maar het is allemaal best lang, zeker het laatste stuk naar Sansepolcro. En warm ook. En lang, lang, lang. Daarvoor ook nog wel een mooi stuk maar grotendeels over asfalt. Dat is jammer, het loopt ook minder fijn en is harder voor voeten en knieën. We lopen flink door en na een kleine vijf uur bereiken we Sansepolcro. Al met al met al best zwaar, bij aankomst zijn we echt moe.

Gelukkig zijn we wel op tijd voor een lunch in restaurant "Eneteca Berghi". Echt heerlijk hier, een aanrader voor eenieder die in Sansepolcro is. Ik eet een "Ribollita", een overheerlijke Toscaanse groentesoep. Daarna een "Tagliata di Tonno", ook echt super. Zie ook de foto's. En natuurlijk een heerlijke witte Italiaanse lokale wijn erbij. Superlunch.

Het hotel valt ook niet tegen. Net als gisteren blijken we de enige gasten te zijn. Het is nogal een karakteristiek hotel, maar daarom ook leuk om te verblijven, natuurlijk. De vermoeidheid straalt van het hotel af, alsof het in slaap is gevallen en alleen voor opdringerige gasten nog open wil gaan. Maar het lukt ons en het valt niet tegen.

Mooi verslag.!

els overbeeke 2018-04-08 10:20:32

Lijkt me heel leuk en interessant om te doen en goed te weten dat jullie wat hotels en eten betreft weinig te klagen hebben:)

Ank 2018-04-08 10:30:50

Hebben jullie tijd gehad voor het museo civico met de prachtige werken van Piero della Francesca? Het is erg leuk om jullie te volgen naar Assisi. Goeie voortzetting!

Hanna 2018-04-08 15:01:02

@Hanna: misschien hadden we wel tijd voor Piero della Francesca maar door slechte voorbereiding hebben we dat helaas gemist, en dat is best jammer zie ik nu. Alles is nu ingezet op Assisi, waar we een extra dag. hebben. @Ank: we hebben niets te klahen over wat dan ook!