Terug naar huis

Jersey, Saint Lawrence

Vandaag de reis terug naar Nederland. We hebben een late checkout (fijn!) en nemen een taxi naar het vliegveld. De rit duurt lang, en dat is puur vanwege het feit dat het weer erg druk is op de weg. Er zijn eigenlijk te veel auto’s op Jersey en de infrastructuur is er niet op berekend. Dat is jammer.

Op het vliegveld relaxen we in de lounge, die eerst lekker rustig is maar langzamerhand drukker wordt. De vlucht naar Londen Gatwick verloopt vlot. Daar hebben we het geluk dat we voor de volgende vlucht niet eerst naar Londen Heathrow moeten maar we kunnen vanuit dezelfde terminal vertrekken. We gebruiken er een vroege avondmaaltijd. Vlucht naar Amsterdam gaat ook vlot en de treinreis terug naar Rotterdam ook. Al met al is de hele terugreis een stuk vlotter dan de heenreis. Wel jammer dat er geen enkele mogelijkheid is om vanuit Rotterdam/Amsterdam direct naar de Kanaaleilanden te reizen, anders dan met vage charters (Sun Air).

Al met al vind ik Jersey een enorm succes: prachtig eiland, heerlijk wandelen, mooi, relaxed, sfeervol. We hebben ook geluk gehad met het weer, want dat was ideaal voor buitenactiviteiten. Eten wat minder helaas, maar ons hotel was daarentegen weer erg fijn. Kortom: aanrader!

Thuis gelukkig ook een mooi uitzicht.!