Kamp Bornhofen

Duitsland, Kamp-Bornhofen

Goed ontbijt vanochtend in het hotel, gerund door een zeer behulpzame en vriendelijke familie. Alles was hier goed, behalve het bed: te klein en veel te zacht. We hebben het matras uiteindelijk maar op de grond gelegd om er nog iets van te maken.

De tocht vandaag begint met een steile klim naar schloss Marksburg (https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Marksburg ). Als wij daar arriveren is het er doodstil maar we zijn er nog geen vijf minuten of er komt een file met toeristenbussen de berg opgestoomd… Populaire plek toch kennelijk.

Onze tocht vervolgt zich, net als gisteren, door schaduwrijke bossen met zo nu en dan toch pittige klimmetjes en evenzo pittige afdalingen. En het wordt warm, heel warm. Maar we rusten veel, eigenlijk veel vaker dan op eerdere tochten. Rond 13:00 arriveren we bij een restaurantje aan de Rijn waar we de enige gasten zijn. De man van het stel die het restaurant uitbaat biedt aan om ons met zijn auto naar het eindpunt van de dag te brengen (3 km. hemelsbreed en nog 7 km. door de bergen en omdat snikheet is en we er alweer 18 km. op hebben zitten vandaag nemen we dat aanbod graag aan.

Hotel Becker waar we verblijven is best prima, fijne kamer, eten niet op alle fronten geweldig. Het valt me dat er hier in Duitsland opvallend veel zout in de keuken wordt gebruikt.

De ontbijtjes zijn in Duitsland wel oke hé Zo dichtbij, en prachtig daar.

Marianne Kuis 2023-06-05 22:03:36

Dat kaas/worstplsnkje ziet er niet verkeerd uit

Ank 2023-06-05 22:34:03

En …. Welk cijfer krijgt de schnitzel?

Joke 2023-06-05 22:46:21

Wat heerlijk ziet het eruit,maar hopen op wat frisser weer.

Els 2023-06-06 08:50:11

Opnieuw een reisverslag dat een inkijkje geeft in jullie wandelervaringen, voorzien van fraaie foto's.