Reis naar Santa Cruz de Tenerife

Nederland, Rotterdam

Vandaag zijn we vetrokken op een reis van twee weken. We zullen zowel Tenerife als La Gomera bezoeken, voornamelijk om er te gaan wandelen. Eerder dit jaar (april) waren we op La Palma. Dat is prima bevallen, en om het nare weer in Nederland tijdelijk te ontsnappen en een beetje bij te komen van een erg druk (werk- en studie) jaar lijken de Canarische eilanden een goede keuze, zonder ook nog eens de halve wereld over te hoeven reizen voor een beetje zon. En stiekem heb ik natuurlijk ook wel de ambitie om alle Canarische eilanden te bezoeken, dus deze twee kunnen dan ook weer van de lijst :-) Ik verwacht niet dat het de meest avontuurlijke reis wordt die we ooit hebben gemaakt, maar dat hoeft ook niet per se natuurlijk.

De reis zelf verloopt bijzonder voorspoedig. Wel te vroeg zoals altijd op Schiphol (mijn schuld), zeker nu ook TUI gebruik blijkt te maken van geautomatiseerde bagage drop-offs, en het rustig blijkt op Schiphol zodat we snel door de security zijn. Ook het boarden verloopt volledig geautomatiseerd: dat had ik nog niet eerder meegemaakt. Het lijkt me wel een achteruitgang in de beveiliging omdat je je niet meer, zoals eerst, moet identificeren voordat je het vliegtuig binnen stapt. Waarschijnlijk doen ze dit alleen bij Schengen-vluchten.

Vanwege het TUI-stoelindelingsalgoritme zitten Michel en ik niet bij elkaar. Ik zit naast een redelijk rustig kind, een jongetje van een jaar of drie, schat ik. Zijn vader zit daar weer naast en onderhoudt het kind actief. Voorkomt niet dat ik regelmatig moet inspringen om zijn spoelgoedvliegtuigje dat regelmatig op de grond valt op te rapen, maar gelukkig blijft het daar verder bij. Een dikke vier uur later staan we op het vliegveld van Tenerife Zuid. Aldaar de huurauto opgepikt: een fonkelnieuwe BMW 1, en even vind ik het jammer dat ik zelf tegenwoordig geen auto meer heb, want dit voelt toch wel erg luxe aan. Maar dat gevoel verdwijnt gelukkig snel :-)

Ons hotel voor de eerste vier dagen bevindt zich in Santa Cruz de Tenerife: het Iberostar Grand Hotel Mencey (zie https://www.iberostar.com/en/hotels/tenerife/iberostar-grand-hotel-mencey ), en dat blijkt een prima hotel met een mooie ambiance in een neo-koloniale stijl. We gebruiken ons kerstdiner in het "Papa Negro" restaurant.

Fijn om te lezen,en wat een super Hotel.