Grouville

Jersey, Grouville

We hebben heerlijk geslapen (en best lang, voor mijn doen), het ontbijt is heerlijk (serieus: goed ontbijt in dit hotel!), het weer is heerlijk (zonnig, niet te warm, niet te koud, niet te warm, lekker windje), kortom: goed begin van de dag.

We lopen vanuit ons iets op een heuvel gelegen hotel naar het centrum van Saint Helier, en daar nemen we bus #1 naar Grouville (https://nl.wikipedia.org/wiki/Grouville ), in het oosten van het eiland. Daar beginnen we aan een wandeling die in eerste instantie langs de kust leidt. De meeste stranden die we passeren zijn volledig verlaten, en misschien daardoor ook wel weer erg aantrekkelijk. Maar na een kilometer of vijf begint die kustlijn toch ook wel weer een beetje te vervelen dus wijken we af van de route.

We begeven ons meer landinwaarts en wandelen voornamelijk over zgn. “Green Lanes” (http://www.jersey.co.uk/jsyinfo/grenlane.html ), dat zijn autoluwe (max. snelheid 25 km/uur) en vrij smalle wegen, meestal door groene gebieden, en zeer aangenaam om te lopen. Zeker als je dat vergelijkt met de vele doorgaande wegen met veel verkeer, en waar geen aparte trottoirs zijn.

Dit alles maakt het weer een bijzonder aangename tocht, met heerlijk weer. Aan het einde nemen we de bus terug naar Saint Helier, waar we van een late lunch genieten.

In de late middag kijken we naar het eerste deel van “Zomergasten” dat gisteravond werd uitgezonden, met Ivo van Hove als gast.

Lijkt me heerlijk daar,niet zo warm.Mooie foto's.