Van Montréal naar Vancouver

Canada, Montréal

Wat toch vooral opvalt aan Canada is dat alles zo “gemakkelijk” gaat. Het uitchecken uit ons hotel is gemakkelijk, de taxi is makkelijk, de bagage-afgifte op het vliegveld voor de vlucht naar Vancouver is makkelijk, het boardingproces is rustig en efficiënt, en de vlucht zelf is ook nog eens superrelaxed. Ik moet nog eens nadenken over waar dat nou precies aan ligt maar het is allemaal zo goed als stress-vrij.

Vancouver is een (erg) dure stad. Daarom hebben we hier ook geen hotel genomen maar een klein appartement gehuurd via misterb&b (https://www.misterbandb.com/ ), een soort AirBNB zeg maar dan voor gays. Niet dat we daaraan hechten maar je krijgt soms wel een beter aanbod.

Onze gastheer is Dave, een gezellige bear, en we verblijven in zijn appartement in Haro Street, prachtig gelegen bij Stanley Park in West End. Dave legt zich qua professie toe op mannenfotografie. Appartementen hier zijn niet groot, en deze dus ook niet. Toch heeft Dave gemeend het te moeten volstouwen met van alles en nog wat. Had van mij niet gehoeven, dan was het toch wel wat ruimtelijker geweest. Maar vooralsnog zitten we hier goed.

Het is trouwens echt wel een goede, levendige buurt hier, met ook zijn rustige plekken: waar wij zitten dus. In de middag maken we een wandeling door het gebied, drinken wat, eten wat. En we maken wat plannen voor de komende dagen. Er is veel te zien hier.

Ook de Japanse tuin, Nitobe Memorial Garden, is de moeite waard.

Anne 2019-05-31 06:48:17

En de Dr.Sun Yat-Sen Classical Chinese Garden.

Anne 2019-05-31 07:14:21

Ziet er allemaal gezellig uit.Geniet er lekker van samen.