Kaub

Duitsland, Kaub

Blij dat we uit het niet al te geweldige hotel weg mogen beginnen we vroeg aan de laatste wandeldag van deze reis. De vakantie is daarmee overigens nog niet ten einde want morgen reizen we door naar Keulen waar we nog tot zondag zullen blijven. Vandaag een dikke 20 kilometer voor de boeg, en het is weer erg warm dus we doen het op ons gemak. Wederom wunderschön onderweg, we passeren de Lorelei. Geen sirene gehoord of gezien.

Ik heb deze trip trouwens erg veel plezier van de “gelbeschermers” (zo heten ze) die ik bij de Etos heb gekocht. Als je veel loopt dan gaan je tenen langs elkaar schuren en die wrijving kan blaren en ander ongemak veroorzaken, althans bij mij. De gelbeschermers zijn een soort flexibele buisjes die je op maat kunt knippen: een pleisterlaagje aan de buitenkant en een gellaag aan de binnenkant. Je schuift ze over een of meerdere tenen en daardoor ben je goed beschermd tegen de wrijving. Een soort condoompjes voor je tenen, zeg maar. Werkt enorm goed.

In Kaub arriveren we in “Hotel Zum Turm”, wat een veel betere indruk maakt dan het hotel van gisteren. Maar is het een slecht teken als het hotel alvast oordopjes op je kussen klaar legt? Ja, toch wel. Het is een heerlijk hotel, daar niet van, en het restaurant is super (ze hebben een of andere vermelding in de Michelin-gids), maar ja: wél direct gelegen naast het spoor waar veel lange goederentreinen overheen rijden.

Mooi allemaal,nog veel plezier in Keulen.

Els 2023-06-08 21:21:45

Wat heb je toch weer mooie foto's gemaakt, ik geniet ervan.

Marianne Kuis 2023-06-08 21:35:43

Opnieuw een prachtig beeld van jullie wandeling door onze "unsere ehemalige Heimat".

Gijs en. Erna 2023-06-08 23:54:41

Geweldig die oordopjes, ik vrees dat het is voor het luiden van de klokken. Wat een mooie tocht maken jullie toch weer. Die geltubes zijn ideaal.

Ank 2023-06-09 08:56:39

Mooie en interessante trip weer zwager en broer! als ik mijn mail open kijk ik altijd als eerste of er weer een nieuw verslag staat ! keep up the good work!

Leo 2023-06-09 13:32:28

Fijn land om te wandelen, ben er vroeger ook veel met Kees Haak geweest, omgeving Bitburg, Gerolstein, Manderscheid, ook het water, voornamelijk beken en kleine rivieren volgend (met de vliegvishengel) , slapen in een gasthof, lekkere duitse biertjes, kortom een mooie tijd, goede herinneringen aan.