Feliz navidad!

Spanje, Madrid

De dag voor kerst rijden we van Sevilla naar Madrid. Een flinke rit van zo’n vijf uur, maar relaxed. Weinig verkeer onderweg, heerlijk frisky winterweer, zonnig, en we hebben de tijd. In Nederland vind ik autorijden stressvol en vervelend, maar hier, en op deze manier, wordt het bijna weer prettig.

In Madrid verblijven we in het “Meliá Madrid Princesa” (https://www.melia.com/en/hotels/spain/madrid/melia-madrid-princesa ). Naast Accor is Meliá wel onze favoriete hotelketen aan het worden. We hebben onszelf een upgrade gegund naar “The Level”, een lokkertje van Meliá waar een aantal perks bij hoort zoals toegang tot een aparte lounge (ja daar hou ik van) met (gratis) hapjes en drankjes, een wat beter ontbijt, extra faciliteiten op de kamer, en (hier in ieder geval) 30% korting op je restaurantrekening. Omdat we vaak in hotelrestaurants eten halen we alleen al om deze reden de meerprijs van “The Level” eruit. Nou ja, doe er mee wat je wilt.

Op kerstdag en eerste kerstdag zijn de Spanjaarden niet helemaal zichzelf van alle opwinding die kerst hier nu eenmaal met zich meebrengt, alles is dan anders en het liefst brengen ze de hele tijd met familie in een restaurant door, en ze moeten natuurlijk ook de ontlading van “El Gordo” (https://www.pindat.com/pindata/user/nico-plat/2022-12-21) nog verwerken. Dat weten we inmiddels en we hebben ons erop voorbereid: kerstlunch van tevoren vastgelegd in het hotel, en die blijkt heerlijk. ’s Avonds nog uitgebreid eten blijkt niet nodig, sowieso is de lunch hier in de loop der tijd onze belangrijkste maaltijd van de dag geworden.

Verder maken we die dag een stadswandeling. Het weer is prima, de sfeer op straat relaxed, het is niet druk in de stad. Ik kan me weinig herinneren van eerdere bezoeken aan deze stad maar nu voelt het vooralsnog wel goed aan.

Nog steeds blauwe lucht het lijkt me heerlijk daar.

Els 2022-12-27 19:56:55

Ziet er goed uit joh

Joke 2022-12-27 20:02:24

Heerlijke

Juul 2022-12-27 20:33:51

Nog een perk voor jullie vanuit Nederland: The Perks of Being a Wallflower. Film uit 2012.

Anne 2022-12-28 06:48:14

Wat een gezellige kerst. Eentje om te onthouden