Bilbao

Spanje, Bilbao

Op oudejaarsdag zijn we aangekomen in Bilbao en wederom verrast de stad: sprankelend, vrolijk, buzzy, relaxed, mooi. Het weer helpt mee: zonnig en met een heerlijke winterlucht, maar niet koud. We verblijven wederom in het Meliá, waar we vorig jaar ook verbleven (https://www.pindat.com/pindata/user/nico-plat/2021-09-14). Aangenaam, de atmosfeer is er prettig, de kamers ook, het eten in het restaurant goed.

Op nieuwjaarsdag maken we een stadswandeling van zo’n 13 kilometer, en bezoeken wijken die we vorig jaar hebben gemist. Wat een heerlijke stad is het, mooi, rustig (zal ook liggen aan het feit dat het nieuwjaarsdag is), en met dezelfde wintery breeze als gisteren.

Ik denk dat Sevilla en Bilbao toch wel mijn favoriete Spaanse steden zijn.

Mooie foto’s.

Els 2023-01-03 19:34:38

Wat ziet de stad er schoon uit. Of lijkt dat maar zo?

Anne 2023-01-04 06:57:02

@Anne: de stad is over het algemeen zeer schoon, maar niet overal: in bepaalde wijken was het een stuk minder. Ik had wel de indruk dat ze in de ochtend van 1 januari druk zijn geweest met schoonmaken. Al deze foto's zijn op nieuwjaarsdag gemaakt.