Garajonay

Spanje, La Palmita

Had ik al geschreven dat La Gomera een heerlijk eiland is? La Gomera is een heerlijk eiland. Echt. Mooi, relatief rustig, heerlijk klimaat. De temperatuur bedraagt zo'n 25 graden vandaag, het is zonnig, en dat midden in de Nederlandse winter. Ik knap er echt van op. De vakantie begint nu pas een beetje in te werken.

Vandaag een eenvoudige wandeling maar wel naar het hoogste punt van La Gomera: de Garajonay op zo'n 1487 meter hoogte. Het uitzicht is de moeite waard: vanaf deze plek kun je zowel La Palma, El Hierro als Tenerife zien liggen.

Op de terugweg nemen we weer lifters mee: dat hadden we al twee keer eerder gedaan deze reis. Een Nederlands, gepensioneerd stel deze keer dat drie maanden op La Gomera verblijft, wel op verschillende plekken overigens. Drie maanden: dat klinkt goed :-)

Michel is begonnen in "Zuiveringen" van Tom Lannoye, terwijl hij inmiddels alweer "Geschiedenis van Geweld" van Edouard Louis heeft uitgelezen: alweer zijn vierde ebook deze vakantie!

Prachtige foto's weer.En ik denk dat jullie nog wel een keer terug gaan.Misschien ook naar El Hierro waar Michels oma zo graag verbleef.x