Altos de Pajonales

Spanje, Santa Lucía de Tirajana

Een flinke wandeling vanuit Santa Lucía de Tirajana naar Altos de Pajonales. En aan het begin al erg steil, zodat mijn kuiten flink op de proef worden gesteld. En die kuiten zijn na een dag of 4, 5 wandelen meestal nog een beetje stram dus het kost wat moeite allemaal, maar zodra ik daar eenmaal doorheen ben gaat het verder vlekkeloos. De wandeling is mooi, en heeft mooie uitzichten, maar het is niet de mooiste wandeling die we gemaakt hebben. Het plaatsje Santa Lucía de Tirajana is "rustiek", zeg maar, en mooi hoog in de bergen gelegen, wel erg rustig vanwege eerste kerstdag. Ook de kerk is mooi.

's Avonds eten we in het buffetrestaurant van het hotel. Het is vanavond opvallend rustig, het personeel zoals altijd erg vriendelijk en behulpzaam, de wijn en het eten zijn goed. Ik ben dik tevreden.

Ik (her)lees Michel Houellebecq's "Mogelijkheid van een eiland", een intrigerende, maar weinig vrolijk makende, visie op de toekomst van de mensheid, waarin het klonen van mensen een centrale rol speelt.

Morgen een rustdag, daarom ook geen reisverslag. Relaxen in het hotel, wat rondbanjeren door het centrum van Maspalonas, dat soort dingen.

Geniet nog maar een paar dagen,hier is het koud.x