San Piero a Sieve

Italië, San Piero a Sieve

Deze vierde wandeldag is de langste en zwaarste, maar toch wel een stuk langer en zwaarder dan we van te voren hadden gedacht. Uiteindelijk zijn we 8,5 uur onderweg, leggen bijna 35(!) kilometer af en overbruggen we een hoogteverschil van zo’n 800 meter. Het is eigenlijk wel een beetje veel van het goede maar goed, het is achter de rug.

Onderweg passeren we het hoogste punt van de Via degli Dei (1204 meter). En we bezoeken een imposant kerkhof met Duitse oorlogsgraven uit WOII. De Duitsers zorgen goed voor hun (oorlogs)doden; dat was me al eerder opgevallen.

Qua pad en qua omgeving is het vandaag verreweg de mooiste etappe. Het hood bereikt een hoge mate van leegte en rust. Het weer is prima vandaag. Zonnig maar met op het einde een naar regenbuitje. Moe maar voldaan strijken we neer in ons hotel voor de nacht.

pittige wandeling zoi te zien! gaaf hoor

Leo 2023-04-19 18:17:50

Ja, jullie treffen het . Geniet er van Tis weer prachtig.

Marianne Kuis 2023-04-19 18:35:53

Ziet er prachtig uit.Mooie foto’s.

Els 2023-04-19 19:01:43

Waarom moest je die bel luiden? Mooie landschappen.

Anne 2023-04-19 20:52:33

@Leo: ja het is echt pittig hoor. Maar wel de moeite waard. @Anne: om de buitenwereld te laten weten dat we het hoogste punt hadden bereikt.