Chinobre-ronde

Spanje, Canarische Eilanden

De wandeling die we op de eerste dag hier op Tenerife maken heet de "Chinobre-ronde"(*). Het is een niet al te zware wandeling van zo'n 2,5 uur. Om erin te komen, zeg maar. We merken gelijk dat de beschikking hebben over een auto op dit eiland geen luxe is. In principe kun je het begin- en eindpunt van de wandeling bereiken met een bus, maar gezien het bergachtige en verlaten karakter van dit gebied vermoed ik niet dat ze frequent rijden.

Het is heerlijk weer, zo'n 20 graden, en gezien de lichte bries ideaal wandelweer. Dus geen vuiltje aan de lucht, heerlijk eigenlijk. Het natuurschoon onderweg valt een beetje tegen: de wandelgids belooft een "wonderschoon hoogtepad over de kam door een sprookjesachtig nevelbos". Een mooie wandeling is het zeker, maar "wonderschoon" en "sprookjesachtig": dat is toch te veel eer. Een aantal uitzichten onderweg zijn overigens best spectaculair.

Bij terugkomst lunchen we eerst bij de lounge/poolbar van het restaurant (heerlijk!) en 's avonds dineren we wederom in "Papa Negro". Valt dit keer wat tegen, helaas.

Michel leest vandaag "Harnas van Hansaplast" uit van Charlotte Mutsaers, op de nieuwe ebook-reader die hij van zijn ouders heeft gekregen (lief!). Ik begin in het boek "Mindulness: Back to the roots". reisgids voor meditatieretraites", door Marnix van Rossum. Ben benieuwd.

(*) De wandelingen die we hier maken staan in detail beschreven in de wandelgids "Tenerife: De mooiste kust- en bergwandelingen", van Klaus en Annette Wolfsperger. Dit was wandeling nr. 53.