Naar Wenen

Nederland, Haarlemmermeer

Gisteren eind van de middag zijn we naar Schiphol vertrokken en daar verblijven we in het Hilton. Niet dat onze vlucht naar Wenen de dag erop supervroeg vertrekt (9 uur ’s ochtends) maar het is gewoon een stuk relaxter om het op die manier te doen. Inmiddels hebben we alle hotels in de directe nabijheid van Schiphol al wel een keer gehad: naast het Hilton ook CitizenM en Shereton en een keer een hotel dat iets verder van de luchthaven af lag. Keuze valt op het Hilton want betaalbaar; waarschijnlijk vanwege Corona-leegstand. En het moet gezegd: het is een erg prettig hotel: best mooi (van binnen dan, met zo’n atrium: daar hou ik wel van, anoniem, fijne, stille kamers met goede bedden, supervriendelijk en behulpzaam personeel, en echt onverwacht goed “bar food” (het restaurant is nog dicht). Kortom een aangename ervaring.

En ’s ochtends dus zonder treinstress in 5 minuten naar de vertrekhal lopen. Daar valt het me op hoe druk het weer is. Het zal wel door de vakanties komen, maar het is een groot verschil met onze vlucht naar Valencia een maand geleden. De vlucht zelf verloopt vlot en prettig. Niet vol, verre van. Wat me verrast want KLM heeft me van tevoren via een SMS laten weten dat de vlucht vol zit en dat ze graag hebben dat je je handbagage incheckt omdat er te weinig ruimte in het vliegtuig zou zijn. Het was me al opgevallen dat ze dat eigenlijk elke keer deden sinds we alleen nog maar met handbagage reizen. Doen ze dus kennelijk gewoon altijd, en je hoeft je er dus niets van aan te trekken (deden we toch al niet hoor). Nog zoiets. Twee dagen van tevoren kregen we een vage mail over een veranderde Corona-situatie in Oostenrijk. Bleek simpelweg niet te kloppen. Kortom: te veel informatie krijgen is ook niet goed want vaak blijkt het allemaal simpelweg niet waar.

Aankomst in Wenen verloopt vlot, we kopen kaartjes voor de trein naar Wenen (reistijd ongeveer 25 minuten), korte metrorit en we staan in de straat waar we via AirBNB een appartement hebben gehuurd: de Johannesgasse. Het appartement zelf bevindt zich op de bovenste verdieping van een klassiek Weens gebouw. Precies zo’n gebouw als dat je je voorstelt bij een klassiek gebouw in Wenen. Inclusief prachtig trappenhuis (met lift). Het appartement zelf is van alle gemakken voorzien, vrij ruim, Airco en snel internet (nodig voor werk). Foto’s volgen nog.

We lunchen bij een restaurantje in de straat, en ik eet er mijn eerste Wiener Schnitzel van dit verblijf. Ik ben dol op schnitzels, en deze is zeker een goede binnenkomer. Ik wilde dat ik ze zelf zo goed kon maken. Maar dat kan ik helaas niet.

Daarna verkennen we de buurt een beetje. Het valt me op dat er veel fietsers zijn en dat er ook veel fietspaden zijn. En veel elektrische steps. We maken een wandeling door het Stadtpark dat bij ons om de hoek ligt. Wenen kent vele parken en dit is een mooi park.

We doen boodschappen, en rusten wat in het appartement. ’s Avonds wat eten, ook in de buurt.

Geniet van je nieuwe werkplek en de omgeving.xx

els 2020-08-02 00:12:00

Mensen zijn ook overal hetzelfde zie ik aan dat blikje op de stenen rand :) Veel plezier en post maar lekker veel! vinden we leuk hier :)

Leo 2020-08-02 08:55:51

Heerlijk zo, geniet met volle teugen. Maar dat hoef ik jullie niet te vertellen. Inderdaad, heerlijke snitsel, mmmmmm