E-bike galore!

Jersey, Saint Lawrence

Ter afwisseling doen we vandaag een experiment: niet wandelen maar fietsen! En wel op een e-bike. Jawel: een e-bike. Dat wil ik al lang eens proberen. En vandaag kan het. We lopen naar het busstation waar een fietsenverhuurder zit: Zebra (est. 1968, zie https://www.zebrahire.com/bikes/ ). Ze kosten 28 pond per dag maar omdat het al half twaalf is mogen we ze voor 20 pond meenemen.

In het begin is het wennen: wat gaan die krengen hard! En dat zonder dat je een noemenswaardige inspanning hoeft te leveren. En omdat het zo hard gaat, en omdat we wat moeite hebben de juiste weg te vinden en vasthouden (fietsroute #1) levert het nog wel wat stress op ook. Maar dat verandert: na een uurtje zijn we eraan gewend, wordt de route mooier en is beter aangegeven, en kunnen we ook weer wat van omgeving genieten. Maar die omgeving gaat wel snel voorbij: veel sneller dan als je loopt. Er is minder tijd het in je op te nemen.

Halverwege krijg ik een lekke band. Zebra gebeld, en binnen 20 minuten zijn ter plekke om mijn voorwiel te vervangen. Goede service hoor… Ze voeren ter plekke ook nog een andere kleine noodreparatie uit aan de e-bike.

Rond 15:30 uur zijn we terug in Saint Helier en gebruiken een simpele late lunch in restaurant Samphire (https://www.samphire.je/ ), en die is zo goed dat we gelijk besluiten te reserveren voor diner de volgende dag.

Na terugkomst in het hotel begin ik aan mijn dagelijkse rondje Spa: zwemmen, sauna, dompelbad, en dan relaxen in wat ik voor het gemak maar even het “baarmoederbadje” noem: een ondiep bad waarin het water niet koud en niet warm is. Geheimzinnige lichtstralen doen iets waarvan ik niet weet wat het is. Je drijft, en er ontstaat een vreemde balans. Jij bent het bad en het bad is jij.

Wat grappig van die Spa.

els overbeeke 2019-09-06 08:55:08

Ohw wow, dat netje over die citroen, geniaal! Hoe was het diner bij Samphire?