Sankt Goarshausen

Duitsland, Sankt Goar

Vandaag een middellange etappe, we hoeven niet al te vroeg weg maar vertrekken ook niet al te laat. De toeristenbus is ons voor bij het ontbijt. Veel Nederlanders, zo blijkt.

We nemen een short cut naar de officiële route toe, en dat is achteraf misschien toch niet zo’n goed idee. Wat een goed begaanbaar paadje op de kaart lijkt ontpopt zich al snel als een extreem steil stijgend, nauwelijks als pad herkenbare doorgang met grassen en brandnetels die bijna tot aan je oksels komen. Mijn ontblote armen overleven dat niet zonder schrammen . Gevolg een halve dag jeuk en armen die er uit zien als een maanlandschap met vele bulten. Helemaal niet erg natuurlijk, aan het einde van de middag is alles weer helemaal Ok.

Het is wat bewolkter vandaag, dat zorgt ook voor wat koelte en dat is wel zo prettig. We komen nu en dan wat andere wandelaars tegen, maar spraakzaam zijn ze zelden. Hoeft ook helemaal niet, natuurlijk.

Rond 14:30 zijn we in het hotel (niet zo best deze keer), douchen, eten wat bij de plaatselijke Chinees naast de rivier (superlekker!) en relaxen daarna op de kamer. Gelukkig aan de koele kant van het hotel, wel naast een net wat te drukke weg.

Iedere dag genieten,ook voor ons dankzij je mooie verhalen en foto’s.

Els 2023-06-07 19:06:44

Wederom een leuk en ook geestig verslag. 😂 Als hoogtelijnen dicht bij elkaar zijn is het vaak stijl. 😂 Succes verder en opnieuw wat een mooie foto's van jullie tocht. 👍