Van Spoleto naar Arrone

Italië, Spoleto

Deze dag is voor ons geen wandeldag om logistieke redenen: voorziene moeilijkheden met het verblijf op de eindbestemming van de tocht (geen restaurants aanwezig) én het feit dat we noodgedwongen een paar etappes moeten overslaan omdat we het anders niet redden in de tijd die we hebben. En je hebt zo nu en dan een rustdag nodig.

Dus in de ochtend verkennen we Spoleto, een pittoresk plaatsje wat een bezoek de moeite waard is. En we lunchen in Ristorante Sabatini Spoleto (http://www.ristorantesabatinispoleto.it/ ), wat ik toch maar even noem omdat het werkelijk super is, en goedkoop. De huiswijn is beter dan die ik tot nu toe heb gedronken tijdens deze vakantie, en de maaltijd is onovertroffen.

In de middag laten we ons vervoeren naar Arrone, van waaruit we morgen verder gaan met wandelen. En het plenst. Weer een geluk dat we niet door de regen hoeven te lopen.

Later op de middag veel tijd om te lezen. Ik lees de roman “Serotonine” van Michel Houellebecq. Zoals altijd: briljant!

We verblijven in een erg middelmatig soort van vakantieoordje. Niet aan te bevelen, ook al zijn sommige recencies best OK. Erg shabby.

Maar hopen dat het weer weer opklaart..