Puerto de Mogán

Spanje, Mogán

We waren al eerder in het zuiden van Gran Canaria en hebben toen al zo’n beetje alle wandelingen gedaan die hier te doen zijn. Overigens niet alleen om deze reden brengen we een rustige dag door in het nabijgelegen Puerto de Mogán (https://www.grancanaria.com/turismo/nl/stranden/puerto-de-mogan/ ). Hoewel behoorlijk toeristisch ligt het tempo er laag. En dat tempo neem je al snel over. We hebben een simpel maar heerlijk ontbijtje (brunch) in een zeer rustige straat nabij de openluchtmarkt, en wat naast een supermooi hotelletje ligt: een soort enclave, bijna, waar we eigenlijk ook wel een keer zouden willen verblijven. Erg tranquillo allemaal. Sowieso alhoewel sommige plekken erg toeristisch zijn, is mijn indruk dat het eiland als geheel best rustig is momenteel.

Vervolgens bezoeken we een archeologische site: Cañada de los Gatos (https://www.grancanaria.com/turismo/nl/cultuur/archeologische-vindplaatsen/canada-de-los-gatos/ ). We zijn de enige bezoekers. Valt me trouwens op als je dit soort plekken bezoekt: laatst in Sevilla was dat ook al zo (zie https://www.pindat.com/pindata/user/nico-plat/2021-12-01). Toen waren we niet de enigen, maar het was er wél enorm rustig. En ik begrijp het ook wel. Tenzij je een enorme interesse in dit soort zaken hebt is het toch behoorlijk saai, als ik eerlijk ben. Maar wat wel leuk is, is dat er een mooi rotspad langs de bergwand voert, van waaruit je een prachtig uitzicht hebt over Puerto de Mogán, dat zich in de bodem van een dal bevindt.

Daarna maken we een wandelingetje door de haven zelf. Mooie historische straatjes met oude huizen, en veel bloemen. Het doet wat pretparkachtig aan. Leuk om een keer doorheen te lopen maar meer dan dat ook niet. Het is een beetje een open deur, maar het zuiden van Gran Canaria is, als het om een langdurig verblijf gaat, vooral geschikt voor strand- en zeemensen. Het wandelaanbod is wat te beperkt. Natuurlijk is het soms ook goed om niets te doen, op je balkon te zitten en wat te lezen. Dat lukt me gelukkig steeds beter.

Het weer slaat wel wat om overigens: heiig, het gaat harder waaien. De temperatuur blijft gelukkig goed.

Altijd leuk om te lezen, je reisverslag met bijbehorende fotootjes. Fijne dagen verder😘

Joke 2022-01-15 19:31:38

Fijn om in een andere omgeving te zijn,zo anders dan hier.Geniet ervan.x

els 2022-01-15 20:23:38

Beetje jaloers ben ik wel. Leuke reis en lekkere temperatuur. Geniet er maar van👍

Ank 2022-01-15 23:35:36

Alleen in sommige 'gevoelige' valleien heb je kans op hardnekkige mist. Dus die kunnen jullie mijden.

Anne 2022-01-16 07:43:45

Fijne dagen , prachtig, geniet ervan.