Het meer van het grottenmeisje

Spanje, Mogán

Dat Gran Canaria een prachtig eiland is en dat jer mooi kunt wandelen dat weten we inmiddels wel, en ook dat we de mooiste wandelingen nog niet eens gedaan hebben. De reden? De ligging van ons hotel: aan de zuidkant van het eiland. De mooiste wandelingen zijn in het centrum van het eiland, in de bergen. En hoewel hemelsbreed nog geen 30-40 kilometer van ons vandaan duurt de rit per auto ernaartoe al gauw zo'n anderhalf, twee uur(!). Dat is leuk voor een keertje maar niet voor elke dag. We zijn dus grotendeels gebonden aan wandelingen meer in de buurt en daar beginnen we wel wat doorheen te raken.

Vandaag toch nog gelukt (hoewel nog steeds zo'n uur en een kwartier in de auto om er te komen): een wandeling boven het "meer van het grottenmeisje" (https://royalgrancanaria.nl/bezienswaardigheden/stuwmeren ). Een heerlijke wandeling wederom, door dennenbossen. Wel weer een behoorlijke stijging en daling maar de prachtige natuur en het heerlijke weer maken het zeer de moeite waard. Ook de rit er naartoe is qua uitzichten adembenemend.

Toch, al met al, vinden we ons hotel nog steeds de beste optie, als je het vergelijkt met wat beschikbaar is in Maspalomas, waar we na deze dag hebben rondgekeken. Toch wel erg toeristisch, en ons hotel is rustig, comfortabel, en eigenlijk alles wat we zoeken/willen. Wellicht dat we bij een volgend bezoek eens in de buurt van Las Palmas kijken, want van daaruit lijken ook de mooiste wandelingen beter bereikbaar.

's Avonds eten we weer in Sense, bevalt goed, en de avond erna (zie foto's) in "Sidecar": nog beter :-)

Schitterend daar.

Marianne 2018-12-28 18:13:57

En weer prachtige foto's.