Ham Rong Mountain

Vietnam, Sa Pa

Op onze laatste dag in Sa Pa doen we het rustig aan. Uitslapen, laat aan het ontbijt, lekker op het balkon zitten. Ik realiseer me dat ik inmiddels enorm uitgerust ben (slaap ook erg goed hier), veel energie heb, en van de jetlag is inmiddels weinig meer te merken. Dat laatste is overigens al een paar dagen zo, die regel van een uur tijdsverschil per dag klopt nog steeds wel aardig.

Pas rond half twaalf lopen we het plaatsje in, doen een vruchteloze poging de botanische tuin te vinden (Đặc Sản Sapa- Vihan; de taxi levert ons af in een doodlopende steeg) maar dat is niet erg, we drinken een koffietje met een taartje en rond 14:00 uur zitten we aan de lunch.

Ik breng daarna nog een bezoek aan het nabijgelegen Ham Rong Mountain (https://vinpearl.com/en/ham-rong-mountain-sapa ), een natuurreservaat(je) vlakbij Sa Pa. Helaas is het niet het seizoen in die zin dat er weinig in bloei staat. Helemaal niet erg: mooi is het er toch wel.

's Avonds voor de laatste keer eten bij Yummy. Was ook ietsjes minder deze keer, dus goed dat we morgen verder trekken.

Video: https://youtu.be/3NyLVb-q-I0

Het blijft genieten elke keer die mooie foto’s,het is echt een andere wereld.

Els 2023-12-11 15:25:22

Wat zijn jullie een levens genieters, ga zo door. Prachtig daar weer. Neem maar een lekker koffietje plus gebakje extra

Marianne Kuis 2023-12-11 15:41:01

In de plaatsen veel kleurrijke reclames. Het lijkt zo te zien niet op de drukke kleurrijke Amerikaanse reclames. Het is echt een andere wereld dan de westerse.

Myriam 2023-12-11 15:53:05

Genieten maar kongens

Ank 2023-12-11 16:45:32

Leuk ook zo'n video (tje) er bij

Leo 2023-12-12 08:45:09

Mooie en vaak bijzondere foto’s. Je krijgt een leuke indruk van het land. Jullie nemen het er goed van, goed zo!!