Serenity Amadores

Spanje, Mogán

Op deze reisdag ben ik relaxter dan normaal. Dat komt, denk ik, omdat we pasgeleden al op reis zijn geweest en ook omdat ik het COVID-gebeuren nu wel zo’n beetje geloof. Je kunt je overal wel druk om gaan maken, maar uiteindelijk moet je je niet in alles laten tegenhouden. Onzekerheden over maatregelen die al dan niet nog gaan komen: het zal allemaal wel. Ook de voorbereiding proberen we steeds meer “casual” te doen. Dus, we pakken nonchalanter en later in dan normaal. En daardoor vergeten we ook wel een aantal zaken, die we later toch nog nodig blijken te hebben, maar niks essentieels gelukkig.

En natuurlijk verloopt de reis goed en zonder gedoe: Schiphol lijkt verlaten en we zijn snel door de security check; het inmiddels vertrouwde bezoek aan de Aspire lounge (https://www.executivelounges.com/airport-lounges/amsterdam-schiphol-airport-aspire-lounge-26 ) voor een hapje en een drankje, en het in ieder geval zonder mondkapje en met wat meer rust om je heen te kunnen zitten; priority boarding dat Transavia inmiddels aanbiedt (echt een aanrader trouwens omdat je je de mensenmassa bij de gate ietwat kunt ontlopen). We vertrekken wat te laat vanwege de mist maar komen toch rond 17:00 uur lokale tijd op het vliegveld van Gran Canaria aan. Een vlucht van iets meer dan vier uur. We hebben een auto gehuurd, en eindigen uiteindelijk na een mistig gesprek bij de verhuurbalie in een Mercedes A180 voor de komende week. Dat was niet wat ik oorspronkelijk voor ogen had maar het is nu realiteit. Ik wen er snel aan, het is een fijne auto.

We verblijven de eerste drie nachten in Serenity Amadores (https://www.serenityamadores.com/en/ ), aan de zuidkust van Gran Canaria. Is dat een goede keuze? Ja toch wel. Misschien is het enige nadeel is dat ze geen restaurant hebben, en dat je dus de deur uit moet voor het avondeten. Maar de locatie is prachtig, rustig, en het uitzicht geweldig. Uitchecken hoeft pas om twee uur in de middag zodat ook de transitie naar ons volgend verblijf soepeltjes zal verlopen. Het zwembad is heerlijk en ik maak er veelvuldig gebruik van. Het hele gebied bestaat vooral uit “resorts”, hotels, gebouwd tegen heuvels gecentreerd rond een baai met een fraai strand. Dat is natuurlijk ook waar de meeste toeristen hiervoor komen. Ik ben zelf geen strandmens maar voel me hier wel heel erg op mijn gemak. Ik merk al snel dat de zon me goed doet.

Die action mondkapjes kunnen echt niet meer hoor Michel :)

Leo 2022-01-15 08:23:23

Wat een mooie plek,goed uitgezocht.!