Funchal

Portugal, Funchal

Vanuit de grootste plaats op Madeira, Funchal, loopt een kabelbaan de bergen in. Die eindigt bij weer een botanische tuin, maar is ook het beginpunt een prachtige wandeling. Helaas had hier de realiteit de papieren wandelgids ingehaald: al bij begin kwamen we erachter dat de wandeltocht was afgesloten vanwege het gevaar voor vallende stenen… Jammer maar helaas: geen wandeling hier dus.

Van de nood een deugd gemaakt. Terug met de kabelbaan (niet echt goedkoop, trouwens) en de plaats verkend. Eerst geluncht, met nu de laatste specialiteit van Madeira. Naast de eerder genoemde Espada com Banana (zwarte degenvis met banaan), de Espetada (vleespies) nu een “Bolo do Caco” (zie https://en.wikipedia.org/wiki/Bolodocaco) . Lijkt niet veel meer dan een broodje met knoflookboter, maar erg lekker. Zeg Ik: die helemaal niet van dit soort broodjes hou maar deze knapperig, niet te zwaar en smakelijk vind.

Daarna dwalen we wat door Funchal. Het is een prettige plaats, relaxed en met wat mooie plekken om te bekijken. We hebben er een fijne middag.