Puerto Calero

Nederland, Schiphol

De wekker gaat vroeg, maar met een wandeling van nog geen twee minuten naar de luchthaven is dat geen probleem. Deze keer geen lange rijen bij de incheckbalies van Transavia. Ook fijn! En de vlucht zelf verloopt vlot en aangenaam, de plek naast ons is vrij, ook dat is fijn. Na aankomst onze huurauto opgehaald en in eerste instantie maar even de plaatsjes Puerto del Carmen en Puerto Calero verkend, voor we ons hotel in kunnen. Het weer is heerlijk, zelfs veel warmer dan ik had verwacht.

We verblijven in een suite (ander woord voor erg grote kamer met een jacuzzi) in Hesperion Lanzarote (https://www.nh-hotels.com/hotel/hesperia-lanzarote?gmb=new ). Het hotel presenteert zich als een vijfsterrenhotel en dat is het qua faciliteiten en qua vriendelijkheid/behulpzaamheid wellicht wel, maar qua uitvoering niet (meer helemaal): het kan hier en daar wel een "likje verf" gebruiken, zeg maar. Misschien ook een kleine modernisering van het interieur. Desalniettemin blijkt het toch een prima keuze. Uitzicht is mooi: op zee, met helaas nog een zwembad tussen de zee en onze kamer in waar gedurende dag best wat kinderen in zwemmen. Grotendeels is onze kamer echter rustig, stil zelfs.

De dag is toch vermoeiend geweest. Misschien ook de weerslag van de afgelopen maand, met erg hard werken, een verkoudheid en een examen gedaan wat extra druk opleverde. Ik doe een middagdutje en ook in de nacht slaap ik lang, meer dan 9 uur. Maar super-uitgerust word ik wakker.