Op naar Madeira!

Nederland, Amsterdam

Het is in de zeer vroege ochtend dat wij wakker worden in het Steigerberger hotel (https://www.steigenberger.com/nl/hotels/alle-hotels/nederland/schiphol-oostamsterdam/steigenberger-airport-hotel-schiphol ) nabij Schiphol. Omdat er zo vroeg in de ochtend nog geen treinen rijden van Rotterdam naar Schiphol (althans: niet zonder een omweg) hebben we besloten de nacht in dit hotel vlak bij de luchthaven door te brengen. Zo begint onze vakantie ook nog een dag eerder, en kunnen we in de avond een wandeling maken in het Amsterdamse bos :-) Of we het weer zullen doen weet ik niet: er is een misverstand met de shuttle die ons naar het vliegveld moet brengen, gelukkig wordt e.e.a. tijdig opgelost. Volgende keer bij een vroege vlucht maar gewoon een taxi nemen vanuit huis? Schijnt ook booming business te zijn, trouwens.

Bij aankomst op Schiphol is het toch even schrikken van de enorme rij reizigers die voor de Transavia-balies staan te wachten om hun koffer af te geven cq. in te checken. Maar tot onze verrassing wordt de rij enorm efficiënt weggewerkt. Eigenlijk binnen no-time zijn we ondanks de drukte door alles heen en hebben zelfs nog even tijd voor een vroeg ontbijt op Schiphol.

De rest van de reis verloopt erg prettig: de vlucht is fijn en probleemloos, onze huurauto overtreft de verwachtingen, en eigenlijk zonder navigatie nodig te hebben rijden we naar het hotel, het Savoy Saccharum Resort & Spa (http://www.savoyresorts.com/savoy-hotels-and-resorts-madeira ). En ook dat blijkt prima te zijn, we hadden al een erg fijne kamer gereserveerd, maar om onbekende reden krijgen we een upgrade. Double plus good! Het weer is fijn (aangename feel) en ook het eten in het hotel is gewoon erg goed. Al met al een goede start!