Nerola naar Monterotondo

Italië, Nerola

En dan vandaag de langste dag. Erg lang. En warm, heet bijna, zo in de volle zon. April is dan toch wel een prima tijd om deze camino te lopen, want ik kan me voorstellen dat een dag als deze in juni, juli, augustus bijna niet te doen is. Gelukkig is het wat stijgen en dalen betreft goed te doen, de etappe is redelijk vlak. Maar je merkt ook gewoon een beetje dat we tegen het einde aan beginnen te lopen, en mentaal merk je dat ook elke keer weer. Dat zal mogen niet beter zijn.

Onderweg komen we een McDonalds tegen en daar gebruiken we de lunch. Weinig chique, ik weet het, maar het levert wel de power food die we op dat moment nodig hebben, zodat we ook het laatste stuk aan kunnen. Overigens is het wel de eerste McDonalds die ik in mijn leven tegen kom waar je een glaasje versgeperste jus d'orange kunt krijgen (in een echt glas ook nog eens, niet in een bekertje).

Het hotel valt een tikkie tegen, wel nette kamers maar het restaurant blijkt gesloten zodat we niet voor het avondeten alleen onze kamer uit, en het restaurant in kunnen rollen (wat vaak wel zo prettig is). En de airco doet het ook niet dus op de kamer is het nogal warm. Ach ja, je hebt van die dagen. Wonder boven wonder vinden we wel een prima restaurant in de buurt, echt goed. We zijn de enigen die er die avond eten, het seizoen is eigenlijk echt nog niet begonnen.

En weer een prachtige tocht.En mooie foto's.Geniet nog een paar dagen.x