Château Holtmühle

België, Houffalize

We besluiten om onze laatste dag anders in te richten dan gepland omdat:
• we dit hotel helemaal zat zijn en niet uit zien naar nog een overnachting (ontbijt was enorm karig en al leeggeroofd door de clubdag van de old-timer-liefhebbers. Een wat oudere vrouw met een weemoedige blik zei tegen een vriendin, achterovergeleund tegen de ontbijtbalie: “mijn man is idolaat van oude auto’s”: het zei zo veel…)
• Er logistiek gedoe is met taxi’s om ons van en naar de dag-etappe te vervoeren. Ook daar hebben we eigenlijk niet zo’n trek in.

In plaats daarvan vertrekken we naar hotel Château Holtmühle (https://www.bilderberg.nl/tegelen/chateau-holtmuhle in Venlo. Met dit hotel hebben we een voorgeschiedenis van annuleringen. We wilden er al lang eens heen, hebben ook al vaak geboekt, maar dan was er altijd wel iets: Covid-lockdowns (2x), overstromingen in Limburg (niet kies om te gaan dan). Of onze zo gewenste kamer in het kasteel zelf was niet beschikbaar. Maar nu kon het, voor een mooie prijs, dus wij geboekt.

De dag begint met een terugreis per taxi (zat in het reispakket) naar Clervaux, want daar staat de auto. Ongeschonden, gelukkig. Ik had me voorgenomen me er niet al te druk over te maken, en dat is best goed gelukt.

We drinken uitgebreid koffie op het verlaten dorpsplein van Clervaux. Twee dames in een enorme trekker geven de plantjes op het plein water. We bezoeken het kasteel, helaas is alles dicht daar. De kerk verder boven op de heuvel ook. Ook daar geven de dames met hun trekker de plantjes water.

Dan rijden we aan richting Venlo, toch nog zo’n tweeëneenhalf uur rijden vanuit Clervaux. Het hotel is een verademing bij de vorige nacht: een bijzonder vriendelijke ontvangst, een prachtige kamer, een heerlijke lunch, een uitgebreid verblijf in het zwembad (helemaal voor mijn uppie), rusten en lezen op de kamer, en een heerlijk diner. Echt een aanrader, dit hotel.

Wat goeoeoeoed!! Dat jullie dit besluit hebben genomen.Geniet er lekker van.

els 2022-07-05 22:28:23

Mooie foto's weer Nico, we hebben genoten van het lezen en bekijken.xx

els 2022-07-05 22:30:33

Fijn dat jullie een beter hotel hebben getroffen!