Kautenbach naar Clervaux

Luxemburg, Kautenbach

Op de eerste dag lopen we van Kautenbach (terug) naar Clervaux. Dat betekent dat we eerst vanuit Clervaux naar Kautenbach met de trein reizen, een ritje van zo’n 15 minuten ongeveer. Alle OV in Luxemburg is gratis, tenzij je 1e klas reist. We vertrekken niet al te laat en het weer is prachtig.

Deze eerste etappe is gelijk de langste (we lopen deze dag ruim 27 km.) en ook de zwaarste: ongeveer 1000 meter klimmen en dalen, zo’n beetje het maximum dat ik aanvaardbaar vind op een dag. En het is warm. Maar omdat een groot gedeelte van de route door schaduwrijk bos loopt hebben we daar eigenlijk niet eens zo heel veel last van. Het is altijd weer even afwachten hoe je conditie zich op zo’n eerste dag houdt maar het gaat wonderbaarlijk goed, eigenlijk is het allemaal easy peasy. Het laatste uur, de laatste vijf kilometer of zo, zijn altijd zwaar. Maakt niet uit of je 20, 25 of 30 kilometer loopt maar dan weet je dat het einde van de tocht nadert en wil je gewoon op je eindbestemming “zijn”. Maar goed ook dat overleef je allemaal.

Zo’n dag als deze komen we door met twee (2) liter water de man, bananen, wat snickers, als het kan een ander soort fruit (appels bijvoorbeeld, deze keer niet), iets van een gebak-achtige met zoetigheid (croissants met vanillevulling deze keer: kunstmatig maar heerlijk!), of al het andere dat je van het ontbijt mee hebt kunnen jatten. Alles wat direct kan worden omgezet in energie is goed. Oh ja en wat chips, vanwege het aanvullen van zoutverlies.

Terug in het hotel gaat Michel in bad en ik duik weer de spa/het zwembad in. Ben moe maar voldaan, en in het warme water van het zwembad kom ik weer helemaal bij. I am floating…

Mooie foto's.

els 2022-07-02 23:23:05

Wat een enige foto, waar je zit te wachten op het station.

Anne 2022-07-03 06:09:25

Goed dat je wat extra hebt kunnen trainen op de Floriade :)