Lagoa das Furnas

Portugal, Povoação

In de ochtend halen we de huurauto op bij het lokale Avis-kantoor, en dat is wel weer een gedoetje hoor. Een persoon (man) achter de balie, een flinke rij wachtenden er voor. Het verrast me altijd hoelang dat duurt bij zo’n verhuurbedrijf: alles wordt gecontroleerd en opnieuw ingevuld (ook de gegevens die ze al hadden), er volgt ene schier eindeloze stroom papier uit de printer die ongelezen door de verhuurder wordt ondertekend, dan de inspectie van de auto, etc. Kost allemaal behoorlijk wat tijd. Enfin, als we eenmaal vertrekken is het drie kwartier later dan waar we op hadden gerekend.

In ruwweg 40 minuten rijden we Furnas, vanwaar je een prachtige rondwandeling rond het “Lagoa das Furnas” kunt maken. Wat direct opvalt aan het eiland is dat het zo “lush” aanvoelt. Het is overal prachtig groen (het regent hier ook best veel), de lucht voelt heerlijk aan en de geur is alsof je door een botanische tuin loopt. Het landschap zelf heeft soms ook wel iets Engels, gek genoeg, doet me soms aan Jersey denken waar we een aantal jaren geleden waren. Maar al met al fantastisch en alleen dat alle sensaties maakt het eiland een bezoek waard.

Vandaag in totaal zo’n 16 kilometer gelopen. Na terugkomst in het hotel vooral relaxen. Eten doen we deze keer ook in het hotel. We zitten er erg rustig, en het eten ziet er prima uit, maar echt super is het allemaal niet.

Het ziet er groen, mooi, rustig uit, Nico. Afwisselend landschap. Veel plezier samen.

Myriam 2023-09-25 20:46:06

Wat mooi daar.

Els. 2023-09-26 09:33:57

Wat een wisselende vegetatie langs jullie wandelpad. Prachtig.