St. Aubin

Jersey, St Aubin

Het bussysteem werkt goed hier en de meeste bussen rijden frequent. Bus #15 brengt ons bijna naar St. Aubin: het laatste stuk moeten we lopen omdat de weg geblokkeerd blijkt door een ongeval.

De wandeling vanuit St. Aubin is echt heerlijk en afwisselend: door bos, langs de kust, over stranden en ook weer landinwaarts door de inmiddels bekende “Green Lanes”. Het weer is eerst bewolkt, maar geen regen. Later klaart het op en in de tweede helft van de middag is het lekker zonnig.

We lopen zo’n dikke drie uur en zijn daardoor net te laat voor de lunch terug in St. Aubin maar we vinden toch nog een goede plek om wat te eten. En een wijntje natuurlijk (“wat gebruiken”, zou mijn moeder gezegd hebben).

De busreis terug naar Saint Helier verloopt vlot, en eenmaal terug in het hotel besluit ik de Spa te proberen. En die blijkt mooi, schoon, groot, en met veel licht. Ik duik de sauna in. Ben eigenlijk geen sauna fan maar hoor mijn broer er vaak over dat het zo prettig is. En ineens begrijp ik dat wel: sauna gevolgd door een koud dompelbad, rusten, het is heerlijk.

"wat gebruiken" haha, ik was het bijna vergeten! en lekker he zo'n sauna bad! rusten, boekje erbij... het goede leven!

Leo 2019-09-04 08:04:11

Ziet er heerlijk uit allemaal.

els overbeeke 2019-09-04 09:02:31

Leuke foto Michel :-D Ziet er mooi uit daar! Mooi strand, mooie huisjes. Daar wil ik ook wel een keer heen!